کناف کاری منزل

کناف کاری منزل یکی از بهترین راه ‌های تغییر دکوراسیون داخلی ساختمان می باشد، کناف کاری امروزه بیشتر از گچ کاری مورد توجه اکثر افراد جامعه قرار گرفته است. کناف کاری ساختمان شامل اجرای کناف سقف و دیوار می باشد و بسته به سلیقه خودتان طرح ها انتخاب و از طریق مجری کناف اجرا می شوند. خانه مکانی است که احساسات مختلف را در شما ایجاد می کند، هاله ‌ای که در خانه ایجاد می شود تأثیر زیادی بر این احساسات دارد. در زمان تغییر دکوراسیون خانه، تمرکز بیشتر بر روی کف و دیوار است و از طراحی سقف غفلت می شود. پوشش‌ های سقف به طور کلی بدون کار باقی می مانند یا به سادگی به رنگ سفید در می‌ آیند.

کمی توجه به سقف ممکن است باعث دگرگونی بهتر فضا شود، طراحی سقف بسیار مهم است و می تواند به طور مؤثر به تغییر طراحی کلی فضا کمک کند. کناف کاری سقف یکی از پر کاربردترین نوع کناف کاری منزل می باشد، کناف کاری همان اجرای سقف و دیوار کاذب است. سقف های کاذب از عناصر طراحی داخلی هستند که با طراحی خود می توانند پویایی فضا را تغییر دهند نه تنها زیبایی فضا را اضافه می کنند، بلکه به پنهان کردن سیم کشی، خط لوله، کانال کشی و غیره کمک می کنند.

نکات مهم در کناف کاری سقف اتاق خواب

طرح های پر طرفدار یا شکل دادن به طرح های جدید بخشی از خلاقیت انسان است. حتی در فضا‌های داخلی، همیشه میل به اختراع چیزی وجود دارد که هر گوشه از خانه شما را لمس کند. کناف کاری سقف اتاق خواب می تواند به خودی خود روحیه شما را بالا ببرد، اما اگر نمی ‌دانید که چگونه می توانید یک سقف کاذب درجه یک و جذاب در اتاق خود داشته باشید، متن زیرا را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید:

سبک داخلی و چیدمان اتاق خود را ارزیابی کنید

در پی بخشیدن ظاهری جدید به فضای داخلی، شما باید سقف کاذب اتاق خود را هماهنگ با چیدمان اتاق انتخاب نمایید. در مورد منطقه‌ ای که می‌ خواهید سقف کاذب ایجاد کنید باید هندسه اتاق را در نظر داشته باشید تا با رنگ‌ ها و متریال ‌های مورد نظر، ظاهری جامع به دست آورد.

رنگ ها و تم‌ های مناسب را انتخاب کنید

ایده پشت کناف اتاق خواب این است که از رنگ های معمولی سایه ‌های سفید و کم رنگ دور شوید. بنابراین، در تراز کردن رنگ ها با تم دقیق اتاق خود جسورانه عمل کنید تا ترکیبی بی ‌وقفه از دکوراسیون در کناف کاری منزل شما وجود داشته باشد.

فاکتور ارتفاع را در نظر بگیرید

هنگام انتخاب طرح برای کناف کاری سقف اتاق خواب، باید به ارتفاع اتاق توجه کنید. اگر ارتفاع زیاد باشد، محدود کردن سقف کاذب به یک طرح جلوه کامل اتاق شما را می ‌دزدد. در عوض سعی کنید از سقف هایی استفاده کنید که ظاهر کلاسیک اتاق شما را با وسایل و متریال مناسب برجسته می کنند.

نیاز‌های روشنایی را درک کنید

کناف کاری منزل نه تنها جذابیت بصری را افزایش می دهد بلکه اجرای سقف های کاذب نیز می تواند اتاق شما با نورپردازی روشن نماید. بر اساس نیاز‌های خود اولویت‌ بندی کنید و بر اساس پوشش سقف، می توانید پرتو نور ‌ایده‌آلی را که متناسب با فضا و سقف باشد، طراحی کنید. اگر فکر می کنید نورپردازی با زیبایی‌ شناسی اتاق شما مطابقت ندارد می توانید چراغ‌ های سقف کاذب را انتخاب کنید.

برای بلند مدت برنامه ‌ریزی کنید

طرح کناف کاری منزل خود را برای بلند مدت برنامه‌ ریزی و انتخاب کنید و به دنبال طرح ها و مضامین جاودانه‌ ای باشید که می توانند برای هر چیدمانی مناسب باشند. از طرح های ساده و مدرن می توانید استفاده کنید زیرا به دلیل سادگی که دارند هیچ وقت قدیمی نمی شوند.

شما برای اجرای کناف باید به سراغ شرکت‌ هایی بروید که دارای سابقه اجرای سقف کناف هستند. یکی از شرکت‌ های موفق در زمینه کناف کاری منزل، شرکت سازه کاران دکور می باشد که توانسته با سال ‌ها تجربه لذت کامل اجرای کناف کاری ساختمان را در اختیار مشتریان عزیزش بگذارد.

 

نکات مهم در کناف کاری سقف اتاق خواب

سقف کاذب گچی کناف

سقف های کاذب، سقف های مصنوعی، ثانویه یا افتاده‌ای هستند که از طریق قاب ‌های فلزی یا چوبی از سقف واقعی آویزان می شوند. کناف کاری منزل از طریق بازی سطوح به زیبایی ‌شناسی خانه می ‌افزایند. اکنون به اهمیت اجرای سقف کاذب گچی کناف برای اتاق خواب، حمام و آشپزخانه می پردازیم: تخته گچی یک کلمه رایج برای گروهی از محصولات پانل است که شامل یک هسته گچی با سطح کاغذ در جلو، پشت و لبه ‌ها است، هسته گچ غیر قابل احتراق است همچنین فایبر گلاس و کاغذ از جمله موادی هستند که می توانند هسته گچ را بپوشانند. سقف کاذب گچی کناف مزیت ‌های مختلفی دارد که در متن زیر به آن ‌ها اشاره شده است:

  • سقف کاذب تخته گچی آماده نصب هستند همچنین، آن ها با پیچ به یک قاب فلزی که به دال سقف متصل می شود، ثابت می مانند.
  • سقف کاذب گچی کناف دارای روش نصب سریع است که آلودگی را در حین نصب کاهش می دهد.
  • سقف کاذب تخته گچی شامل سطحی پیوسته و صاف است از آنجایی که این تخته‌ ها ابعاد بزرگی دارند، تعداد اتصالات آن کمتر است و فاصله‌ ها نیز با ترکیبی پوشیده شده‌اند که به سرعت خشک می شوند.
  • طراحی، قالب‌ گیری و رنگ ‌آمیزی صفحات گچی به دلیل سطح صاف و تمام شده آن ها آسان است.
  • آن ها در یک کارخانه تولید می شوند در نتیجه کیفیت تخته گچی به طور مداوم یکسان است.

طراحی سقف کاذب گچی کناف برای اتاق خواب، آشپزخانه و غیره دارای معایبی هست که این عیوب هم در متن زیر ذکر شده است:

  • سقف های ساخته شده از تخته های گچی باید به طور کامل برچیده شوند تا آسیب را ترمیم کنند.
  • در درز‌های سقف گچ به مرور زمان ترک ایجاد می شود.
  • هنگامی که سقف در برابر رطوبت شدید قرار می ‌گیرد سقف بستری آماده برای رشد قارچ است.

تخته های گچی کناف کاری منزل انواع مختلفی دارد یکی از آن ها تخته گچی معمولی یا استاندارد است که برای اجرای سقف کاذب اتاق خواب بسیار مناسب است. همچنین سمت جلو آن با مقوای عاج، پشت با مقوای خاکستری و لبه ‌ها با نوار آبی پوشانده شده است. نوع دیگر تخته گچی، تخته گچی مقاوم در برابر حریق است، مقاومت در برابر آتش ویژگی مهمی است که مردم در مصالح ساختمانی به دنبال آن هستند. تخته گچی مقاوم در برابر حریق دارای یک صفحه مقوایی صورتی، پشت صورتی یا خاکستری و لبه ‌های پوشانده شده با نوار قرمز است. این تخته گچی هم برای ساختمان های مسکونی و هم برای ساختمان های تجاری و مخصوصاً سقف کاذب آشپزخانه مناسب است.

تخته گچی مقاوم در برابر رطوبت نوع دیگر این تخته های گچی می باشد و برای مناطقی که رطوبت زیاد را تجربه می کنند بهترین گزینه است زیرا رطوبت می تواند سقف تخته گچی‌ های معمولی را کپک بزند. قسمت صورت سقف کاذب در برابر رطوبت و باکتری با رنگ سبز، پشت با رنگ خاکستری و لبه ‌ها با نوار سبز پوشانده شده است که هم برای ساختمان های مسکونی و هم برای ساختمان های تجاری و به خصوص برای سقف کاذب سرویس بهداشتی مناسب است. تخته گچی مقاوم در برابر آتش و رطوبت نوع دیگر تخته های گچی است و همان طور که از نام آن مشخص است، این تخته گچی هم در برابر آتش و هم در برابر رطوبت مقاومت می کند. تخته گچی مقاوم در برابر آتش و رطوبت از طرف صورت و پشت با مقوا سبز پوشیده شده است و نوار سیاه لبه ‌ها را می ‌پوشاند.

مدل ‌های کناف کاری سقف منزل

مدل ‌های کناف کاری سقف منزل را می‌توان در سبک ‌های مختلف طراحی کرد، در اینجا به تعدادی از این سبک‌ ها می پردازیم:

تک لایه

یک لایه به طور مداوم زیر سقف واقعی گذاشته می شود این سقف ‌ها فضا‌ها را تحت الشعاع قرار نمی ‌دهند و با دکور مینیمال به خوبی هماهنگ می شوند، سبک مینیمالیستی یک بوم خالی برای جلوه ‌ها و پرداخت ‌های فراوان ایجاد می کند.

چند لایه

این سقف ها با افزودن بازی سطوح به شکستن تداوم و یکنواختی سقف کمک می کنند. سقف کاذب چند لایه را می ‌توان با استفاده از ترکیبی از مواد و پرداخت ‌ها برای بهبود دکوراسیون کلی نصب کرد.

بعلاوه منها

این سبک چند بعدی برای ایجاد باری از درام با مفصل‌ بندی سطوح گنجانده شده است و راه خوبی برای افزودن تزئینات به سقف شما می باشد. برای اینکه بتوان جلوه ‌ای مناسب ایجاد کرد، این سقف برای فضا‌های بزرگ تر ترجیح داده می شود.

صندوق دار

این سبک چند بعدی توهمی از سقف های بلندتر را به فضا القا می کند. این سبک با پانل‌ های سقفی، نور پس زمینه و وسایل روشنایی، محیطی بسیار خوبی را ایجاد می کنند.

شما باید از مجری سقف کناف بخواهید تا نمونه کناف کاری منزل، سقف کاذب، کناف کاری اتاق خواب، کناف کاری آشپزخانه، کناف کاری سرویس بهداشتی و غیره را در اختیار شما قرار دهد، با دیدن این نمونه ‌ها می توانید از مهارت مجری کناف خاطری آسوده داشته باشید. شما می توانید با مراجعه به سایت شرکت سازه کاران دکور نمونه کار‌های اجرای کناف این شرکت را مشاهده نمایید و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه ‌های ارتباطی با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

مراحل کناف کاری

در حالی که روند نصب سقف کناف ممکن است در مواد مختلف کمی متفاوت باشد، اما کلی ‌ترین مراحل کناف کاری منزل به شرح زیر است:

  • علامت‌ گذاری و تسطیح
  • رفع یا تعلیق قاب
  • گذاشتن خطوط لوله، مجاری، سیم برای اتصالات برق
  • تثبیت شبکه سیمی روی قاب برای انواع سقف ها
  • چسباندن پانل ‌های مواد انتخابی یا پخش دوغاب
  • اتمام کناف کاری منزل از طریق سنباده کاری، نقاشی، کاغذ دیواری، بافت و غیره
  • تعمیر وسایل روشنایی، فن‌ ها و سایر اتصالات برقی

در اجرای کناف کاری منزل، سقف کناف به راحتی نصب می شود و به دستیابی یک سطح کلی صاف و یکدست کمک می کند. سقف کاذب کناف حفاظت مناسب در برابر آتش را دارد، در اجرای کناف کاری منزل به دلیل حفره ایجاد شده بین لایه ‌های سقف واقعی و سقف کاذب کناف، عایق حرارتی و صوتی ایجاد می‌ نمایند که به بهبود راندمان تهویه مطبوع کمک شایانی می کند و در نهایت، اجرای کناف سقف منظره ناخوشایند سیم کشی و کانال‌ های سرویس را به خوبی پنهان می ‌نماید. اجرای کناف سقف معایبی هم دارد و بزرگترین عیبش این است که می توانند آفات را در خود جای دهند و این امر باعث ایجاد بستری برای آفات می شود. نصب سقف کناف از آنجایی که به عنوان سقف ریزش نیز شناخته می شود، ارتفاع کلی اتاق را کاهش می دهد بنابراین انتخاب نصب سقف باید مورد توجه قرار گیرد. در حالی که کناف کاری سقف خدمات را کاملاً پنهان می کند تشخیص هر گونه مشکل در سرویس‌ ها با کمی تأخیر خواهد بود. مهم‌ ترین امر در اجرای کناف استفاده از نیروی ماهر و مختصص است در صورت رعایت نکردن این مهم ایمنی را در خانه از خود دور می کنید زیرا افراد غیر حرفه ‌ای از مواد درجه اول استفاده نمی کنند و این بی ‌کیفیتی در اجرای سقف قطعاً به شما آسیب می ‌رساند.

شرکت سازه کاران دکور با استفاده از بهترین متریال در اجرای کناف کاری ساختمان، کناف کاری سقف، کناف کاری دیوار توانسته است سابقه ‌ای درخشان را برای خود کسب نماید شما می توانید با مراجعه به سایت این شرکت از خدمات مشاوره آن بهره‌مند شوید.

قیمت کناف کاری

درست است که همه جنبه ‌ها را باید برای کناف کاری منزل سنجید اما یکی از حیاتی‌ ترین عواملی که باید در نظر گرفت، قیمت کناف کاری می باشد. هزینه‌ یابی می تواند به تصمیم ‌گیری در مورد مواد، راهنمایی طراحی، تکمیل و غیره کمک کند. هزینه کلی کناف کاری منزل به عوامل زیر بستگی دارد:

مساحت فضا

هزینه کلی اجرای کناف به کل مساحتی که سقف کاذب باید در آن نصب شود بستگی دارد، ‌ایده هزینه کلی را می ‌توان از هزینه هر متر مربع جمع‌ آوری کرد.

طراحی

پیچیدگی طراحی، کار و زمان لازم برای دستیابی به سطح نهایی را تعیین می کند بنابراین، در مورد قیمت کناف کاری، طراحی عنصر اصلی است. طراحی به شما کمک می کند تا جدیدترین‌ ایده ‌های طراحی سقف کاذب را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

در دسترس بودن و کیفیت مواد

در دسترس بودن آسان مواد تضمین می کند که هیچ هزینه اضافی لجستیکی وجود ندارد بنابراین، قبل از انتخاب ماده نهایی باید در دسترس بودن محلی مواد را بررسی کنید علاوه بر این، هزینه بر اساس نوع و کیفیت مواد انتخابی متفاوت است.

کیفیت و هزینه ‌های کار

بسته به کیفیت و پرداختی که مجری سقف کناف برای اجرای سقف کاذب از آن استفاده می کند، هزینه می تواند متفاوت باشد. برای کار خوب نیاز به استخدام نیروی کار ماهر است بنابراین هزینه ‌ها کمی افزایش می ‌یابد.

هزینه‌ های اضافی و احتمالی

مانند هر چیزی، هزینه ‌های اضافی و احتمالی باید در نظر گرفته شود که می تواند شامل هزینه وسایل، تکمیل، برش، تعمیر کار و غیره باشد. توجه داشته باشید که هزینه بسته به نرخ، موقعیت مکانی، ابعاد، طراحی، ملاحظات برند، انتخاب متریال و غیره ممکن است تغییر کند.

اگر همچنان قصد کناف کاری منزل خود را دارید می توانید با مراجعه با سایت سازه کاران دکور قیمت را از کارشناسان مربوطه استعلام نمایید و کار اجرای کناف را به دست آن ها بسپارید.

کناف کاری منزل چیست؟

کناف کاری منزل به اجرای انواع سقف ها و دیوار‌های کاذب در ساختمان گفته می شود.

مزیت کناف کاری ساختمان چیست؟

یکی از مزیت‌های کناف کاری خانه، عدم آلودگی صوتی در ساختمان است و این امر موجب آرامش ساکنین می شود.

یکی از راه‌های شناخت مجری کناف چیست؟

داشتن نمونه کناف کاری سقف و دیوار یکی از راه‌های شناخت مجریان کناف می باشد که نشان دهنده سابقه درخشان اوست.

کناف کاری منزل در کدام قسمت‌های خانه قابل اجراست؟

کناف کاری منزل در آشپزخانه، اتاق خواب، پذیرایی، حمام، سرویس بهداشتی و تمامی دیوار منزل قابل اجرا می باشد.

قیمت کناف کاری به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت کناف کاری به عواملی مانند مساحت، طراحی، کیفیت و دور یا نزدیک بودن محل کناف کاری به شهر بستگی دارد.