مجری سقف کاذب کناف

سقف کاذب کناف

 

در این مقاله با نحوه کار مجری سقف کادب کناف آشنا خواهیم شد.برای آشنایی با اجرای سقف کاذب ، در ابتدا باید بدانیم سقف کاذب چیست؟
– تفاوت سقف کاذب با سقف اصلی در چیست؟
فرق سقف کاذب با سقف اصلی در این است که سقف اصلی بار و سنگینی طبقات بالا رو باید تحمل کند ولی سقف کاذب این ویژگی را ندارد . بر همین اساس دست مجریان سقف کاذب برای اجرای آن کاملا باز است و تنوع در آن بسیار بالاست.با دانستن این مطلب شاید این سوال به وجود بیاید پس دلیل اجرای سقف کاذب در ساختمان چیست؟
اولین و مهمترین هدف از اجرای سقف کاذب ، زیبایی فضای داخل ساختمان میباشد.
دومین دلیل، پایین آوردن و کم کردن ارتفاع سقف از داخل ساختمان است .با کم کردن ارتفاع سقف، در هدر رفتن انرژی جلوگیری می شود.با اجرای سقف کاذب براحتی لوله ها و مجاری ها را از سقف عبور می دهیم بدون اینکه به زیبایی ساختمان و طراحی داخلی آن لطمه ای وارد شود.

نحوه ساخت سقف کاذب

با وجه به اینکه سقف کاذب تنوع بسیار بالایی دارد آنهم به دلیل تنوع و تفاوت در متریال تولید این سقف ها است در نتیجه اجرای آن هم دارای روشهای متفاوتی است. ولی در کل و در یک نگاه می توان گفت ساخت سقف کاذب دو روش معمول و متداول دارد.

– سقف کاذب با اجرای تایلی
– سقف کاذب با اجرای یکپارچه

تایل سقف کاذب

وقی در اجرای سقف کاذب صحبت از تایل میشود، در ابتدا باید بدانیم تایل چیست؟
تایل ها پوشش هایی برای سقف کاذب هستند که ابعاد متفاوتی دارند و در تهیه تایل ، ابعاد تایل بسیار حائز اهمیت می باشد. در ابعاد تایل ها، دو ابعاد مطرح میشود.
– ابعاد اولیه
– ابعاد استاندارد

 

مجری سقف کاذب کناف

تفاوت این دو در چیست؟

ابعاد اولیه ابعادی است که در کارخانه تایلها با آن ابعاد تولید میشوند ولی در زمان اجرا ابعاد بعضی از تایلها کاربردی ندارد و بزرگتر از ابعاد مورد نیاز است . در این زمان مجریان و فروشندگان تایلها، این تایلها را به ابعاد رایجی که در بازار می باشد برش میدهند به این ابعاد، ابعاد استاندارد می گویند.

انواع طرح تایل کناف:

 

– تایل گچی روکش pvc
– تایل گچی روکش pvc با پشت آلومینیوم
– تایل گچی آکوستیک
– تایل گچی ساده

برای اجرای تایل گچی ابتدا باید سازه را اجرا کنیم سپس به سراغ اجرای تایل برویم.
برای اجرای سازه، از سپری هایی به رنگ طلایی و نقره ای استفاده می شود.فاصله بین هر سپری ۶۰ سانتیمتر می باشد که تایلها در اون فاصله براحتی قرار میگیرد.در مرحله بعد یا اجرای تایل، تایل ها را بین سپری ها قرار میدهند ولی در زمان اجرای تایل، باید این را دانست که محل نصب روشنایی از سقف اصلی است و باید حتما جای روشنایی ها تعبیه شود.

اجرای تایل pvc

اجرای تایل pvc مثل اجرای تایل گچی می باشد این تایلها در ابعاد ۶۰*۶۰ سانتی متر می باشد و در اجرا هم با همون ابعاد اجرا می شود. تایلهای pvc دارای انواع مختلفی هستند:
– تایل سفید براق
– تایل مات و ساده
– چاپی
– تایل روکشدار
– تایلهای فانتزی

تنوع در تایلهای pvc را بیان کردیم حال میتوانیم به جزئیات بیشتر بپردازیم و از نظر اجرا هم بیان کنیم این تایلها در دو نوع اجرا می شوند.

تایلهایی که نور رو از خود عبور میدهند .

نور پردازی در این نوع سقف در زیر کار اجرا میشود چون این تایلها براحتی نور را از خود عبور میدهند و در اصل نورپردازی زیرکار هست. یعنی ابتدا نورکاری اجرا میشود . که این نورپردازی باید روی سطح صاف و یکنواخت انجام شود بعد از آن از تایلهای pvc استفاده می شود.

تایلهایی که نور را از خود عبور نمی دهند.

نور پردازی در این سقف روکار می باشد . ایتدا سازه اجرا می شود . سازه ها در دو رنگ طلایی و نقره ای هستند بعد از اجرای سازه تایل pvc را با طرح دلخواه روی کار سوار میکنیم.

تایلهای pvc پلکسی گلس

تایل شیشه ای پلگسی گلس: با کیفیت ترین و مرغوبترین نوع است.
تایل یخی و برفکی: از نوع شیشه ای از کیفیت کمتری برخوردار است ولی براحتی و با کیفیت نور را از خود عیور میدهد.
تایل رنگی: از نظر کیفیت مثل تایل یخی و برفکی است و این هم نور را به راحتی پخش می کند. این تایلها دارای رنگبندی آبی، زرد،سبز، قرمز هستند.
تایل تاریک: این تایلها کیفیت کمتری دارند و نور را از خود عبور نمی دهند.

نوبتی هم باشد اکنون زمان آن رسیده که بدانیم تایلهای پلکسی گلس به چند روش استفاده میشود:

۱- ساده

در اجرای این روش معمولا از تایل رنگی یا برفکی استفاده میشود در اجرا، این تایلها به تنهایی و ساده و تکی استفاده میشوند.

۲- رنگی

در این اجرا از تایلهای با چاپ رنگی استفاده میشود. بیشتر روی این تایلها آسمان چاپ میشود و معروف به آسمان مجازی هستند البته میتوان از طراحی منظره هم استفاده کرد.

۳-ترکیبی

در این روش از تایل پلگسی گلس و تایل چوبی یا pvc کنار هم استفاده میشود .

مجری سقف کاذب کناف چگونه آن را نصب می کند؟

مجری سقف کاذب کناف مراحل مختلفی را برای نصب این مدل سقف ها انجام خواهد داد. برای آشنایی هر چه بیشتر شما اکنون این مراحل را به طور مختصر ذکر خواهیم کرد.

روش و مواد را انتخاب می کند

امروزه برای اجرای سقف کاذب بیشتر از پروفیل ها یا به اصطلاح آویزهای مستقیم استفاده می شود. این پروفیل این اجازه را می دهد که ارتفاع کم تعلیق بین ۴ تا ۱۲.۵ سانتی متر به دست آید. زیرسازی های چوبی خود ساخته برای تمام ارتفاعات مناسب هستند، اما به تخصص بیشتری نیز نیاز دارند. نکته اصلی این مرحله ایجاد یک ساخت پایدار است.

اندازه گیری، محاسبه و انتخاب ابزار

هنگام اندازه گیری سقف، مجری سقف کناف باید به این نکته توجه کند که آیا سقف ناهموار است. به عبارتی از قبل تفاوت هایی در ارتفاع دارد و آیا دیوارهای اتصال و گوشه های اتاق قائم الزاویه هستند یا خیر. علاوه بر این قبل از تهیه مواد، باید ابزار خود را نیز بررسی کند. در هر صورت مفید خواهد بود که از قلع های خوب و یک پیچ گوشتی شارژی با تنظیم گشتاور بهره بگیرد.

پروفیل ها را علامت زده، تراز کرده و در ارتفاع نهایی پیچ می کند

مجری سقف کاذب کناف پروفیل های جانبی را علامت زده و دقیقاً به صورت افقی در ارتفاع نهایی دلخواه به دیوارها پیچ می کند. این مرحله از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. زیرا در صورت عدم تراز بودن سقف به خوبی اجرا نخواهد شد. در این مرحله آویزهای مستقیم را وصل می کند. به ظرفیت بار مشخص شده توسط سازنده باید توجه ویژه شود. زیرا پروفیل باید بتواند وزن سقف را تحمل کند. فاصله چوب ها را تعیین می کند حداکثر ۱۵-۲۰ سانتی متر به سمت دیوار، ۵۰-۸۰ سانتی متر تا پروفیل ها.

نصب پروفیل های تعلیق

اکنون مجری کناف می تواند چوب های اصلی را پیچ کرد. چوب‌ های نگهدارنده، یعنی چوب‌ هایی که بعداً مواد سقف جدید را حمل می‌ کنند. در زوایای قائم به چوب‌ های اصلی متصل می‌ شوند. در نقاطی که چوب پایه و تکیه گاه به هم می رسند، این دو را با یک کانکتور متقاطع ثابت می کند.

پانل های سقفی را برش داده و وصل می کند

در اجرای سقف کاذب این محصول با یک چاقوی برش تراشه شده و بر روی لبه تیز شکسته می شود. لایه پشتی کاغذ را دوباره با کاتر برش می دهند. سپس تخته ها را دقیقاً صاف قرار خواهند داد و هر ۱۵ سانتی متر آن ها را به زیرسازی و پیچ می کنند. تایل ها در این مرحله باید با دقت بالایی نصب شوند و هیچگونه ایرادی در نصب آن ها نباشد.

 

 پانل های سقفی را برش داده و وصل می کند

سقف کاذب کناف یک عایق منحصر به فرد

علاوه بر جنبه تزئینی و طراحی که سقف های کاذب کناف ارائه می دهند، اغلب برای اهداف کاربردی مانند عایق صدای نیز استفاده می شوند. شکاف پر از هوا بین سقف خام و سقف کنام می تواند به عنوان یک لایه عایق استفاده شود که سرو صدا را از طبقه بالا جذب کرده و مانع انتشار آن ها می شود. علاوه بر این برای اینکه سقف میانی فقط یک سقف عادی نباشد مجری سقف کاذب کناف اغلب از چراغ های توکار یا LED در آن ها قرار می دهد.

ویژگی سقف های کاذب کناف

انواع مختلفی از سقف کاذب وجود دارد که برای طراحی فضای داخلی توسط مجری سقف کاذب کناف نصب می شوند. این پوشش یک سقف سبک وزن بوده که زیر سقف خام واقعی یک اتاق آویزان می شود. گزینه ی زیر شیروانی نیز وجود دارد و شما می توانید در این فضاها نیز از آن ها استفاده کنید..

اجرای سقف کناف مزایای زیادی برای شما دارد آن ها فضاهای زندگی شما را می سازند. به عنوان مثال می توان از آن ها در اتاق نشیمن، اتاق ناهار خوری، اتاق خواب استفاده کرد. این محصولات بسیار راحت بوده و همچنین در طراحی منحصر به فرد هستند. سقف کاذب کناف نور بهتر و گزینه های نور بیشتری را فراهم می کنند.

 

ویژگی سقف های کاذب کناف

انتخاب سقف کاذب کناف جذاب برای نشیمن

برای فضای نشیمن انتخاب های فراوانی وجود دارد که حتما مجری سقف‌ کاذب کناف ماهر در این زمینه شما را راهنمایی خواهد کرد. اکنون چند پیشنهاد ارائه می دهیم که می توانید از آن ها استفاده کنید.

 

سقف کاذب کناف سفید

 

این سقف کاذب سفید به خوبی طراحی اتاق نشیمن را زیباتر می کند. قسمت داخلی سقف را کمی ۱۰ سانتی متر پایین تر آویزان کنید تا طرحی جذاب ایجاد شود. نورافکن های سقفی متعدد نیز می توانند برای زیبایی در این سقف کاذب ادغام شوند. مجری سقف کاذب کناف قطعاً با مهارت بالای خود می تواند این نوع سقف را به خوبی اجرا کند.

 

سقف رنگی

 

شما می توانید با یک سقف رنگی جلوه زیبایی ایجاد کنید. به این ترتیب، همچنین می توانید قسمت های مختلف نشیمن را تقسیم بندی کنید. اینگونه  فضای نشیمن را از اتاق هایی که برای اهداف مختلف بدون دیوار استفاده می شوند جدا خواهید کرد. مجری سقف کاذب کناف می تواند این کار را به راحتی با استفاده از تجهیزات مناسب انجام دهد.

 

سخن پایانی

با نور مناسب، هر اتاقی زیباتر به نظر می رسد، اگر مفهوم نور اتاق خود را با سقف کاذب ترکیب کنید، می توانید به جلوه های فوق العاده ای دست پیدا کنید. گزینه های طراحی زیادی وجود دارد که مجری سقف کاذب کناف می تواند به خوبی آن ها را اجرا کند. در صورت تمایل می توانید از مهارت بالای مجریان ما برای اجرای این مدل سقف های مدرن و جذاب استفاده کنید.