مجری سقف کاذب کناف در حافظ

مجری سقف کاذب کناف در حافظ

در این مقاله قرار است درباره مجری سقف کاذب کناف در حافظ صحبت کنیم و نکاتی که لازم است برای انتخاب یک مجری کناف خوب بدانید را توضیح دهیم.سال‌هاست که اجرای سقف کاذب کناف ، به بخشی جداناشدنی از صنعت ساختمان سازی بدل شده است. سبکی و راحتی کار با کناف، هزینه‌های پایین، کم شدن حجم نخاله‌های ساختمانی و بسیاری مزایای دیگر، باعث شده تا این متریال در صنعت نوین ساختمان‌سازی جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. امروزه چه در برج‎ها و ساختمان‌های بزرگ و چه در خانه‌های کوچک، از کناف برای طراحی سقف و دیوار استفاده می‌شود. کناف همچنین به عنوان دیوار جداکننده و پوشش تاسیسات به کار می‌رود. نکته جالب درباره کناف این است که شما می‌توانید برای خانه خودتان به راحتی از آن استفاده کنید. حتی اگر سال‌ها از ساخت خانه شما می‌گذرد. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که طراحی و اجرای کناف، حساسیت‌های زیادی دارد و باید توسط یک مجری سقف کناف حرفه‌ای انجام شود.

تاریخچه کناف در جهان

 در این مقاله می‌خواهیم درباره مجری سقف کاذب کناف در حافظ صحبت کنیم. حدود ۹۰ سال قبل در سال ۱۹۳۲، دو برادر به نام‌های کارل و آنفوس کناف که یک شرکت مصالح ساختمانی در آلمان را اداره می‌کردند، گچی سبک و مقاوم را تولید کردند که تا ۷۵ درصد قابلیت بازیافت داشت. آن‌ها این گچ را کناف نامیدند. گچ‌های کناف هر روز بهتر شدند و پیشرفت کردند، تا جایی که امروزه به یکی از متریال‌های اصلی ساخت هر ساختمانی تبدیل شده‌اند. امروزه کناف فقط پنل‌های گچ پیش‌ساخته نیست و انواع متفاوتی دارد. به طور کلی به هر پنل پیش ساخته گچی و غیرگچی که با پروفیل‌های فولادی ساخته شده باشد را کناف می‌گویند. شرکت کناف امروزه با ۱۸ هزار نمایندگی فعال در ۳۷ کشور جهان، بزرگترین تولیدکننده و مجری کناف در دنیا محسوب می‌شود. اما به دلیل مزایای بسیار این متریال و اهمیت بالایی که دارد، بسیاری از شرکت‌های تولید مصالح در دنیا از جمله در ایران، اقدام به ساخت انواع مختلف کناف و سقف کاذب کرده‌اند. همچنین شرکت‌های مختلفی در ایران و جهان، به صورت تخصصی کار اجرای سقف کاذب را انجام می‌دهند.از سقف کاذب کناف در آشپزخانه و اتاق خواب‌ها، سالن‌های بزرگ، فضاهای مرطوب مانند حمام و استخر و به طور کلی هرجایی که نیاز به زیبایی و مقاومت داشته باشد استفاده می‌کنند. دلیل محبوبیت بالای سقف کاذب کناف، راحتی اجرای کناف و بسیاری مزایای دیگر است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تاریخچه کناف در جهان

مزایای اجرای کناف

اجرای سقف کاذب کناف مزایای بسیاری دارد که باعث شده این متریال، تبدیل به یکی از محبوب ترین مصالح ساختمانی شود. برخی از مزایای اجرای کناف عبارت اند از:

زیباسازی خانه و محل کار شما

مهم‌ترین مزیت مجری سقف کناف به خصوص در خانه‌های کوچک مسکونی، این است که سقف کاذب کناف زیبایی خانه شما را بیشتر می‌کند. بسیاری معتقدند استفاده از کناف، سقف خانه را کوتاه می‌کند. اگر اجرای سقف کاذب به درستی انجام نشود، ممکن است این اتفاق بیفتد و کناف باعث کوتاه شدن سقف و خفگی خانه شود. به همین دلیل لازم است اجرای سقف کاذب خود را به یک مجری سقف کاذب کناف در حافظ بسپارید. یک متخصص به شما کمک می‌کند که متناسب با مساحت و معماری خانه خود و متناسب با سبک دکوراسیونی که می‌پسندید، بهترین طراحی سقف کاذب را انجام دهید و بدون کوتاه شدن سقف و کوچک شدن خانه، یک سقف زیبا در خانه خود داشته باشید. البته اجرای کناف در محیط‌های بزرگ و فضاهای عمومی نیز می‌تواند کاربرد زیبایی داشته باشد. در سالن‌های سمینار و کنسرت، سالن‌های نمایش و سینما و سالن‌های مختلف در محیط‌های کاری نیز می‌توان با کمک مجری سقف کناف، سقف کاذب زیبایی طراحی کرد که زیبایی محیط را دوچندان کند. زیبایی سقف کاذب کناف، چه در محیط‌های بزرگ و چه در خانه‌های کوچک، البته به رنگ کناف نیز بستگی دارد.

رنگ پذیری بالا

همان‌طور که در بخش قبل گفته شد، کناف قابلیت رنگ‌پذیری بالایی دارد. همچنین انواع مختلف کناف به صورت بافت‌دار و طرح‌دار تولید می‌شوند که در ساخت سقف و دیوار دکوراتیو کاربرد دارند. شما می‌توانید از مجری سقف کاذب کناف در حافظ بخواهید سقف کاذب خانه‌تان را متناسب با دکوراسیون داخلی خانه رنگ کند. همچنین نحوه اجرای کناف به شکلی‌ست که می‌توان در سقف کاذب از لاین‌های نوری برای نورپردازی خانه و زیباتر شدن سقف استفاده کرد. شما می‌توانید با استفاده از نورهای سفید و رنگی، طراحی سقف کناف خود را تکمیل کنید.

مقاومت بالا در برابر زلزله

تهران شهری زلزله‌خیز است و مقاوم‌سازی خانه‌ها در آن اهمیت بالایی دارد. مجری سقف کاذب کناف در حافظ به شما کمک می‌کند به وسیله کناف سقف کاذب، مقاومت خانه خود را افزایش دهید. سقف کناف در کنار زیبایی که دارد به دلیل چفت شدن پنل‌های مختلف روی هم و همچنین بالا بودن مقاومت هر پنل در برابر فشار، در هنگام زلزله، مانع ریختن سقف خانه می‌شود. این در حالی‌ست که استفاده از روش‌های مشابه مانند رابیس‌کاری، بسیار در برابر فشار ضعیف است و هنگام زلزله به سرعت خراب می‌شود و این امر می‌تواند برای شما خطر جانی داشته باشد. البته برای مقاومت کافی در برابر هر نوع فشار، لازم است از مجری کناف بخواهید از بهترین کناف برای سقف کاذب خانه شما استفاده کند.

سادگی نصب و اجرای کناف

طراحی و اجرای کناف در مرحله اول روی پنل‌های گچی یا غیرگچی انجام می‌شود و در مرحله اجرای نهایی، پنل‌های آماده روی هم پیچ می‌شوند و طرح کلی را تشکیل می‌دهند. این روش در مقایسه با روش گچ‌بری یا رابیس‌کاری که تمام مراحل طراحی روی سقف انجام می‌شود، بسیار ساده‌تر است. همچنین کناف نیازی به جوشکاری و زیرسازی‌های پیچیده ندارد و پنل‌ها به راحتی کنار هم قرار می‌گیرند. این مسئله باعث شده نصب و اجرای کناف بسیار راحت و سریع شود. این مزیت از جهتی برای شما مهم است که کار سقف کاذب خانه یا محل کارتان با سرعت بیشتری تمام می‌شود و از جهتی برای مجری سقف کاذب کناف در حافظ اهمیت دارد. چرا که کار ساختمان سریع‌تر و راحت‌تر تکمیل خواهد شد. این امر به خصوص در خانه‌های در حال بازسازی اهمیت بالایی دارد. البته باید در نظر داشته باشید که شرکت‌های نابلد ممکن است بی‌دلیل کار اجرای سقف کاذب را طولانی کنند. به همین دلیل برای نصب سقف کاذب در کوتاه‌ترین زمان، لازم است به یک مجری کناف حرفه‌ای مراجعه کنید.

سبکی و انعطاف‌پذیری بالا

یکی از ویژگی‌های مهم کناف که باعث محبوبیت این مصالح ساختمانی شده، سبکی آن است. مجری سقف کاذب کناف در حافظ معتقد است که کناف کمترین فشار را به سقف اصلی فضا وارد می‌کند که در مقایسه با انواع دیگر، مزیت مهمی محسوب می‌شود. چرا که فشار زیاد در طولانی مدت به سقف اصلی خانه آسیب می‌زند. سبکی پنل‌های کناف همچنین کار مجری کناف را راحت‌تر می‌کند. چرا که نیاز نیست کارگر مصالح سنگین را در هوا نگه دارد و روی سقف نصب کند. مزیت دیگر کناف، انعطاف‌پذیری آن است. کناف با ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود و مجری سقف کاذب کناف در حافظ متناسب با نیاز سقف شما، از هر ضخامت در جای درست استفاده می‌کند. پنل‌های با ضخامت ۵/۱۲ میلی‌متر به بالا معمولا برای پایه کار استفاده می‌شوند و انعطاف‌پذیری ندارند. اما ضخامت ۵/۶ و ۵/۹ میلی‌متری مخصوص طراحی سطح سقف است و به راحتی خم می‌شوند.

اقتصادی و به صرفه بودن کناف

شاید از خودتان بپرسید چرا اجرای کناف نسبت به روش‌های دیگر دکوراسیون سقف خانه اقتصادی‌تر است. احتمالا تصور می‌کنید به دلیل جدید بودن این متریال، هزینه آن نیز بیشتر است. اما لازم است بدانید پنل‌های سقف کاذب کناف نسبت به مصالح جایگزین، هزینه کمتری دارند. همچنین اجرای کناف، نیاز به هزینه‌های اضافی از جمله هزینه جوشکاری و رابیس کاری ندارد و به دلیل نصب آسان، هزینه اجرای سقف کاذب برای مجری کناف نیز کمتر می‌شود. چرا که هزینه کارگران در این مدل پایین می‌آید. هزینه تعمیر سقف کاذب نیز نسبت به مدل‌های مشابه، اقتصادی‌تر است. اگر یکی از پنل‌های سقف کاذب آسیب ببیند، مجری سقف کاذب کناف در حافظ می‌تواند فقط همان پنل را تعویض کند و نیاز به ترمیم کل سقف نیست.

عایق مناسب سقف

مهم‌ترین ویژگی کناف، عایق بودن آن است. البته کناف هم انواع مختلفی دارد و تولید شرکت‌های مختلف، کیفیت‌های متفاوتی دارد. اما مجری سقف کاذب کناف در حافظ از بهترین کیفیت کناف در ساختمان شما استفاده می‌کند که عایق مناسبی برای حرارت و رطوبت است. همچنین کناف عایقی بسیار قوی در برابر صدا می‌باشد. تا جایی که دیوار و سقف اتاق‍های آکوستیک و استودیوهای ضبط موسیقی را با کناف پوشش می‌دهند. به همین دلیل با اجرای کناف، به خصوص در نقاط مرطوب مانند سرویس بهداشتی، بجز افزایش زیبایی از سقف اصلی خانه نیز مراقبت می‌کنید.

پوشش‌دهی تاسیسات

در ساختمان‌های بزرگ اغلب تاسیسات اصلی از روی سقف رد می‌شود. امروزه در خانه‌های مسکونی نیز برای سهولت در دسترسی، بعضی از تاسیسات مهم را روی سقف نصب می‌کنند. اما این کار جلوه بنا را می‌گیرد و فضا را شلوغ می‌کند. برای حل این مشکل از سقف کناف استفاده می‌شود. مجری سقف کاذب کناف در حافظ، سقف کناف خانه شما را به شکلی طراحی می‌کند که تمام تاسیسات برق و آب و گاز را مخفی کند. همچنین در کناف‌های متحرک که بیشتر در فضاهای وسیع استفاده می‌شوند، کناف به راحتی برای تعمیر تاسیسات برداشته می‌شود.

امکان تعویض آسان

پیش‌تر گفته شد که تعمیر کناف بسیار راحت است و هر پنل که آسیب ببیند، قابلیت تعویض دارد. اما نکته دیگری که به خصوص در خانه‌های مسکونی اهمیت بالایی دارد، این است که کناف را به راحتی می‌توان از سقف جدا کرد. در حالی که در شیوه‌های سنتی دکوراسیون سقف، به دلیل نصب مستقیم روی دیوار اصلی، امکان تغییر طرح وجود نداشت، امروزه شما هر زمان که قصد تغییر دکوراسیون خانه را داشته باشید و بخواهید طرح سقف را عوض کنید، مجری سقف کاذب کناف در حافظ سقف قبلی را برمی‌دارد و طرح جدید را جایگزین می‌کند.

عقد قرارداد پیش از سفارش سقف کاذب کناف

شاید این نکته به نظر بی اهمیت بیاید، اما فراموش نکنید که نداشتن قرارداد مناسب می‌تواند در حین اجرای کناف مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند. قرارداد تمام ریزه‌کاری‌های طرح را مشخص می‌کند و جلوی مشکلات آخر کار را می‌گیرد. در ادامه نکات مهمی که حتما باید در قرارداد ذکر شود را می‌خوانید

آیتم‌های موجود در طراحی کناف

سقف کناف شما ساده است یا طرح‌دار؟ از پنل‌های دکوراتیو استفاده می‌کند یا تمام پنل‌ها ساده هستند؟ رنگ دارد یا کاملا سفید است؟ لاین نوری دارد یا خیر؟ تمام ریزه‌کاری‌های طرح باید در قرارداد ذکر شود. توجه داشته باشید که هرکدام از گزینه‌هایی که گفته شد می‌تواند هزینه اجرای سقف کاذب شما را تغییر دهد. به همین دلیل مجری سقف کاذب کناف در حافظ به شما توصیه می‌کند که تمام گزینه‌های اجرای طرح را دقیق در قرارداد ذکر کنید. حتی نحوه درزگیری و محکم کاری سقف را نیز مشخص کنید. بهتر است یک نقشه دقیق به همراه نقاط استفاده از لاین نوری از طرح خود تهیه کنید و در پیوست قرارداد بگذارید.

متریال مصرفی در اجرای کناف

مجری کناف موظف است برای شما توضیح دهد که از چه کنافی برای اجرای کناف شما استفاده می‌کند و مصالح دیگر مورد نیاز چیست. چرا که کیفیت مصالح و کناف مورد استفاده، مستقیم بر قیمت نهایی تاثیر می گذارد.

هزینه‌ها و مسائل مالی

پس از آنکه طرح را انتخاب کردید و درباره متریال مصرفی به توافق رسیدید، مجری سقف کاذب کناف در حافظ می‌تواند هزینه‌های اجرای طرح را به شما بگوید. هزینه‌ها شامل هزینه خرید مصالح مورد نیاز، طراحی و آماده سازی پنل‌ها، حمل و نقل، نصب و اجرای سقف کناف و دستمزد کارگران می‌شود. چنانچه کار هزینه مضاعفی داشته باشد، مجری کناف موظف است پیش از آغاز کار آن را در قراداد ذکر کند. همچنین پیش از شروع کار درباره زمان و نحوه پرداخت هزینه‌ها با مجری سقف کاذب به توافق برسید.

زمان تحویل پروژه

هر مجری کناف ممکن است با توجه به شرایط خاص، زمان متفاوتی را برای اجرای سقف کاذب شما تعیین کند. درست است که تکمیل کار در زمان کم بهتر است. اما مراقب باشید که سرعت بالای کار، کیفیت کار را از بین نبرد. پیش از شروع کار حتما زمان مشخص شده از طرف مجری سقف کاذب کناف در حافظ را در قرارداد ذکر کنید.

اجرای سقف کاذب کناف یکی از الزامات طراحی دکوراسیون‌های مدرن است. طراحی و رنگ سقف می‌تواند تاثیر زیادی بر زیبایی خانه شما داشته باشد. در انتخاب مجری کناف و طرح خود عجله نکنید و با حوصله سایت‌ها و مجری‌های مختلف را بررسی کنید و در نهایت بهترین مجری سقف کناف را برای اجرای کناف خود انتخاب کنید. مجری سقف کاذب کناف در حافظ می‌تواند در انتخاب بهترین طرح و متریال به شما کمک کند.

هزینه اجرای سقف کاذب کناف چقدر است؟

هزینه اجرای کناف به عوامل مختلفی مانند پیچیدگی طرح شما و کیفیت متریال مصرفی بستگی دارد. همچنین به دلیل نوسانات قیمت نمی‌توان عدد مشخصی را برای اجرای سقف کاذب کناف تعیین کرد. پیشنهاد می‌کنم پیش از شروع کار حتما با چند مجری کناف درباره هزینه‌های کار صحبت کنید و بعد اقدام به اجرای کناف کنید.

اجرای کناف بهتر است یا گچ‌کاری؟

گچ‌کاری و رابیس‌کاری مستقیما روی سقف انجام می‌شوند و به همین دلیل اجرای بسیار سخت و هزینه‌بری دارند و همچنین به دلیل سنگینی زیاد به سقف فشار وارد می‌کنند. گچ‌کاری و رابیس‌کاری نیاز به پیش‌سازی و جوشکاری دارند و همین امر اجرای آنها را نسبت به اجرای کناف زمان‌بر می‌کند و به دلیل استفاده از متریال اضافی، به صرفه نیست. به همین دلیل اجرای کناف برای دکوراسیون سقف خانه شما از تمام گزینه‌ها بهتر است.

آیا رنگ کناف را خراب می‌کند؟

اگر رنگ یا پنل باکیفیتی برای کار انتخاب نشود ممکن است پس از مدت کوتاهی رنگ بریزد یا از بین برود. اما مجری سقف کاذب کناف در حافظ با انتخاب بهترین رنگ برای سقف کناف شما این اطمینان را می‌دهد که رنگ سقف کناف خانه در طول زمان تغییر نمی‌کند و خراب نمی‌شود.

چه زمانی برای اجرای سقف کاذب بهتر است؟

در ساختمان‌های نوساز، در پایان کار ساختمان‌سازی و پیش از شروع بهره‌برداری از خانه، بهترین زمان برای اجرای کناف است. چرا که اجرای سقف کاذب، خانه را کثیف می‌کند و بهتر است پیش از بردن اسباب به خانه کناف نصب شود. اما اگر می‌خواهید در منزل فعلی خود که در آن سکونت دارید کناف نصب کنید پیشنهاد می‌شود تمام وسایل خود را جمع کنید تا هنگام نصب کناف آسیب نبینند.

آیا نصب کناف به تنهایی امکان پذیر است؟

نصب و اجرای کناف با وجود سادگی، حساسیت‌های زیادی دارد. اگر طراحی کناف به درستی انجام نشود ممکن است پنل‌ها هنگام طراحی آسیب ببینند. همچنین نصب پنل‌ها روی سقف حساسیت بالایی دارد و باید با احتیاط کامل نصب شود. درزگیری و تمیزکاری اطراف طرح برای اینکه سقف آسیب نبیند و سقوط نکند اهمیت بالایی دارد که فقط کارگران متخصص می‌توانند این کار را به درستی انجام دهد. همچنین نگهداری از پنل‌ها باید در شرایط ویژه‌ای باشد که پنل پیش از نصب خراب و پوسته پوسته نشود و در معرض نور آفتاب و رطوبت بالا قرار نگیرد. به همین دلیل توصیه می‌شود از مجری سقف کاذب کناف در حافظ برای اجرای سقف کاذب خود کمک بگیرید. توجه داشته باشید که اجرای کناف با وجود اقتصادی بودن هزینه‌بر است و بهتر است با صرفه‌جویی‌های بیهوده در انتخاب مجری سقف کناف، تمام هزینه‌های دیگر خود را هدر ندهید و برای اجرای سقف کاذب حتما از یک مجری کناف حرفه‌ای و متخصص کمک بگیرید.