اجرای سقف کناف زیر شیروانی

اجرای سقف کناف زیر شیروانی چگونه است؟

یکی از مواردی که در صنعت ساختمان سازی در چند سال اخیر بسیار متقاضی و محبوب شده اجرای سقف کناف زیر شیروانی است. این مدل سقف ها تنوع فوق العاده بالایی دارند و بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. البته از نظر دوام نیز می توان آن ها را جزو محصولاتی با دوام بالا به حساب آورد. اگر شما قصد داشته باشید که از این مدل سقف استفاده کنید ابتدا نیاز است ویژگی های آن را بشناسید. بر همین اساس در این مطلب قصد داریم درباره اجرای این مدل سقف اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

سقف کناف را دقیق تر بشناسید

 

قبل از پرداختن به اجرای سقف کناف زیر شیروانی ابتدا نیاز است کمی بیش تر با این مدل سقف آشنا شوید. در واقع می توان گفت سقف کناف یک عنصر ساختمانی یا پوششی منحصر به فرد است. این سقف از طریق نصب ورقه های تخته گچی چند لایه و ایجاد فاصله چند سانتی متری از سقف واقعی خانه ایجاد می شود.  می توان گفت نوعی سقف فرعی است که زیر سقف اصلی باقی می ماند.

عملکرد اصلی آن این است که به عنوان عایق حرارتی، سیم کشی مخفی، لوله های گاز یا آب، کانال های استخراج هوا یا هر نوع نصب دیگری را پنهان کند‌. این محصولات تنوع فوق العاده بالایی دارند و توسط شرکت های مختلفی تولید می شوند. اما همه انواع این سقف ها به طور کلی به ایجاد یک محیط راحت، دلپذیر و هماهنگ در خانه ها کمک می کنند.

استفاده از این مدل سقف به نسبت مدل های قدیمی صرفه اقتصادی بیشتری دارد. البته از نظر زیبایی شناسی نیز این سقف ها ارجحیت دارند. همین ویژگی و مشخصه ها منجر شده که توسط متقاضیان بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند. به علاوه با توجه به داشتن تنوع بالا و طیف گسترده ‌ای از انتخاب را برای هر نوع سلیقه ای فراهم خواهند کرد.

 

ساختار سقف کناف زیر شیروانی 

 

سقف شیروانی مانند سقف های معمولی نیست و از نظر ساختاری دارای نوع ساخت ویژه ای است. همین شیوه ساخت منجر شده که نتوان از هر نوع پوششی برای آن استفاده کرد. ممکن است بعضی از سقف ها را بر روی سقف اصلی شیروانی پیاده سازی کنید اما  بعد از یک مدت عملکرد آن کاهش پیدا کند. بر همین مبنا استفاده از پوشش مناسب برای سقف شیروانی یکی از واجبات است.

با توجه به ویژگی ها و شیوه ساخت عالی کناف شما می توانید اجرای سقف کناف زیر شیروانی را با بهترین کیفیت داشته باشید. اما ساختار خاص یک سقف شیروانی چگونه بوده و آن را به چه شکل می سازند؟ شیروانی یک سطح مثلثی شکل در سازه سقف است. این سقف قسمتی از دیوار بوده که گوشه بالایی آن برآمدگی سقف و کناره های آن لبه های سقف را تشکیل می دهند.

به علاوه اتصال عرضی گوشه های پایین لبه های سقف، انتهای پایین مثلث شیروانی است. این مدل سقف ها بیشتر در مناطق شمالی کشور به دلیل شرایط آب و هوایی خاص دیده می شوند‌. عملکرد سقف شیروانی به گونه ای است که زندگی در این مناطق را بسیار دلپذیر تر می کند. این سقف ها در کنترل رطوبت ساختمان در این مناطق نقش دارند.  با اجرای سقف کاذب کناف زیر شیروانی این مشخصه سقف شیروانی تقویت می شود.

مزایای اجرای سقف کناف زیر شیروانی

مزایای اجرای سقف کناف زیر شیروانی

 

مطمئناً بیش از یک بار نام سقف‌ های کناف یا سقف ‌های گچی مدرن را  شنیده‌ اید اما هرگز در نظر نگرفته‌ اید که این سقف‌ ها برای چه هستند. البته به این موضوع نیز نپرداخته اید که چه مزایا و ویژگی های دارند. اکنون برای آشنایی بیشتر شما به بررسی مزایای آن ها خواهیم پرداخت.

 

جذب آکوستیک

 

سقف کناف به جذب صدا و جلوگیری از پژواک کمک می کند، به خصوص در مناطق بزرگ. بسته به مقیاس  جاذب ترین سقف کناف تا آن هایی که کم ترین صدا را جذب می کنند، می توانند بیشتر یا کمتر نویز را در ساختمان داشته باشید. بعضی از ساختمان ها با سقف شیروانی برای فعالیت های موسیقیایی مورد استفاده قرار می گیرند. کنترل صدا در این اتاق ها اهمیت فوق العاده بالایی دارد که با اجرای سقف کناف زیر شیروانی می توانید آن را به بهترین نحو کنترل کنید.

 

عایق حرارتی

 

سقف های کناف ۱۰۰% عایق در نظر گرفته نمی شوند، اما عملکرد نسبتاً کمی از عایق حرارتی دارند.  سقف کناف به دلیل ترکیب مصالح خود می تواند به عنوان یک عایق حرارتی عمل کند. اگر در اتاق زیر شیروانی (فاصله بین سقف و سقف کاذب) تصمیم به قرار دادن عایق های حرارتی داشته باشید نیز می توانید این امر را انجام دهید. اجرای سقف کناف زیر شیروانی منجر خواهد شد که از هدر رفتن انرژی به میزان چشمگیری جلوگیری کنید. این گونه علاوه بر محافظت از منابع از نظر اقتصادی نیز به سود می رسید.

 

مقاومت در برابر رطوبت

 

در اتاق هایی که ممکن است رطوبت بیشتری وجود داشته باشد مانند آشپزخانه، حمام، رختکن و غیره.  نصب سقف کناف بسیار مفید است زیرا به خنثی کردن تمام آن مقدار تراکم آبی که می تواند انباشته شود کمک می کند. بعضی از انواع با کیفیت این محصولات  ضد رطوبت هستند. اگر شما یک سوله با سقف شیروانی دارید باز نیز می ‌توانید از این پوشش بهره بگیرید. بر کسی پوشیده نیست که رطوبت می تواند آسیب بسیار زیادی به ساختمان و تجهیزات آن وارد کند. اما با اجرای سقف کناف زیر شیروانی مانع از این امر خواهید شد.

 

مقاومت در برابر آتش

 

سقف های کناف نیز به محافظت از اتاق در صورت آتش سوزی کمک می کند. این امر بسیار مهم است، به خصوص در اتاق هایی که تاسیسات الکتریکی وجود دارد. توصیه می شود تا حد امکان انواع با کیفیت آن را برای چنین مصارفی خریداری کنید. برای خرید باید بدانید که این محصولات توسط شرکت های مختلفی عرضه می شوند. با خرید کناف زیر شیروانی غیر قابل اشتغال می توانید سلامت تجهیزات را تضمین کنید.

صرفه جویی در انرژی

 

به صرفه جویی در انرژی کمک می کند وقتی سقف کاذب را نصب می کنیم، فضای اتاق را کاهش می دهیم. بنابراین به نوبه خود می توانید آن را در زمان کمتری گرم یا خنک کنید و از این نظر در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. علاوه بر این محصولات تا حدودی عایق هستند بر همین اساس از هدر رفتن جلوگیری می کنند.

 

دوام بالای سقف کناف

 

طبیعتاً وقتی قصد اجرا و بهره گیری از خدمات خاصی را داریم دوام و ماندگاری آن برای ما اهمیت فراوانی دارد. در زمینه اجرای سقف کناف زیر شیروانی اگر دوام لازم را نداشته باشد استفاده از آن قطعاً برای متقاضیان صرفه اقتصادی نخواهد داشت. این نوع سقف در برابر مدل های قدیمی دوام بالاتری دارد. البته میزان استحکام و طول عمر مفید آن با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود.

یکی از این عوامل تاثیر گذار در طول عمر سقف کناف مواد و عناصر سازنده سقف است. اگر این محصولات از مواد درجه یک ساخته شده باشند مدت زمان بیشتری کارایی دارند. عامل مهم دیگر شیوه اتصالات و مهارت پرسنل انجام دهنده آن است. افراد خبره با سرعت و دقت فراوان این کار را انجام می‌دهند که در نتیجه نهایی و طول عمر سقف تاثیر قابل توجهی دارد.

 

آیا اجرای سقف کاذب کناف زیر شیروانی نیاز به زیر سازی دارد؟

 

قطعاً برای اجرای هر مدل سقف باید مطابق با استاندارد های آن عمل کنید. اجرای سقف کاذب کناف زیر شیروانی دارای مراحل خاصی بوده که نیاز است با دقت بسیار زیادی طی شوند. یکی از این مراحل زیر سازی است برای این اجرای عالی  این سقف باید زیر سازی را به بهترین نحو انجام دهید. معمولاً مجموعه و افرادی که وظیفه اجرای سقف را برعهده می ‌گیرد به خوبی می‌ دانند که زیر سازی را چگونه انجام دهند.

این مرحله بسیار حائز اهمیت است اجرای نادرست آن منجر می ‌شود که سقف به خوبی به سقف اصلی متصل نشود. ممکن است که شما در ابتدا تصور کنید که زیرسازی به خوبی صورت گرفته اما بعد از گذشت چندین ماه متوجه شوید که سقف زیبایی و عملکرد اولیه خود را ندارد. در این راستا برای جلوگیری از عدم بروز همچنین مشکلاتی حتما فرایند زیرسازی را با دقت بسیار انجام دهید.

 

راهنمای انتخاب طرح سقف کناف زیر شیروانی

 

انتخاب طرح مناسب یکی از دغدغه‌ های اصلی بسیاری از اشخاص بوده است. این امر ممکن است که مدت زمان زیادی طول بکشد. البته اگر در میان تنوع بالای این محصولات سردرگم شوید. بر همین مبنا برای انتخاب طرح مناسب و اجرای سقف کناف زیر شیروانی اطلاعاتی را بیان خواهیم کرد.

سقف کناف ساده

 

بعضی از انواع سقف کناف به صورت ساده طراحی می شود در صورت تمایل می توانید این محصولات را برای اجرای سقف کناف زیر شیروانی انتخاب کنید. این محصولات از نظر رنگ بندی دارای تنوع گسترده ای هستند افرادی که به طرح های ساده و طرح مینیمال علاقه خاصی دارند می توانند این نوع را انتخاب کنند. داشتن و استفاده از سقف زیر شیروانی سفید می تواند انتخاب مناسب باشد. اگر فضای شما کوچک بهتر است که در آن فضا از رنگ‌ های روشن بهره بگیرید. رنگ های روشن نور را بهتر بازتاب داده و فضای را بزرگ تر از اندازه واقعی جلوه می دهند‌.

سقف کناف طرح دار

 

انواع سقف کناف طرح دار تا به امروز توسط شرکت های مختلفی تولید و عرضه شده است. از این محصولات می توان برای اجرای سقف کناف زیر شیروانی بهره گرفت. اگر ساختمان شما یک شرکت یا ساختمان اداری می توانیم از مدل های طرح دار را ساده نیز استفاده کنید.

با توجه به زیاد بودن رفت و آمد در این مکان ها و امکان کثیفی تجهیزات، انتخاب رنگ های تیره گزینه مناسب تری است. تا حد امکان طرح را متناسب با دکوراسیون فضای اداری و خانگی خود انتخاب کنید. این امر منجر خواهد شد که فضا مدرن تر دیده شود و از آن لذت بیشتری ببرید.

 

 نورپردازی فوق العاده سقف کناف

 

اگر قصد اجرای سقف کناف زیر شیروانی را دارید باید حتما به نورپردازی آن توجه داشته باشید. ویژگی های خاص این سقف ها اجازه می دهد تا روشنایی بهبود یابد. در حال حاضر بخش بزرگی از مردم برای ایجاد تغییر در سیستم روشنایی اتاق، سقف های کناف را انتخاب می کنند. زیرا شما می توانید گروه های هالوژن را به روشی بسیار ساده جاسازی کرده یا به سادگی تمام سیم کشی ها را پنهان کنید.

البته این امر بدون آسیب رساندن به سقف های اصلی انجام می شود. این به شما امکان می دهد بدون نیاز به تعمیر یا تعویض سقف اصلی، یک سقف صاف جدید ایجاد کنید، می تواند ترک ها و رطوبت را پنهان کند. به علاوه قادر خواهید بود میزان نور را با این مدل سقف ها کنترل کنید. اگر به روشنایی بیشتری نیاز دارید می توانید از نورپردازی بیشتری بهره بگیرید.

البته این نور ها از نظر رنگ نیز تنوع بالایی دارند بر همین اساس می توانید رنگ های متنوع را در سقف خود داشته باشید. استفاده از نور سفید و زرد با یکدیگر گزینه مناسبی به شمار می رود. توصیه می کنیم که تا حد امکان از رنگ های زیادی در فضا استفاده نکنید. بهره گیری از رنگ های فراوان منجر خواهد می شود خواهد شد که فضای داخلی زیبایی چندان زیادی نداشته باشد.

 

 نورپردازی فوق العاده سقف کناف

اجرای سقف کناف زیر شیروانی در چه مکان هایی صورت می گیرد؟

 

درباره کاربرد های این محصولات باید بدانید که  اجرای سقف کناف زیر شیروانی بسیار گسترده است. امروزه شاهد هستیم که بسیاری از بناها به صورت شیروانی ساخته می شوند. این امر طیف استفاده از کناف را برای این مدل سقف را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. بسیاری از سالن های آموزشی امروز با این مدل سقف ها ساخته می شوند که به راحتی می ‌توان کناف را در آن ها اجرا کرد.

سقف شیروانی به این دلیل با شکل خاص ساخته شده که بتواند در کاهش رطوبت و آب به درون ساز نقش داشته باشد. بر همین مبنا انبار های فراوانی با این مدل سقف ساخته شده اند که می توان در آن ها سقف کناف را اجرا کرد. این محصولات می توانند در انواع سقف شیروانی با اندازه های مختلف اجرا شوند. با توجه به انعطاف پذیری بالای سقف کناف به راحتی می توان آن را در اشکال مختلفی مورد استفاده قرار داد. پس نیازی نیست که برای اجرای طرح دلخواه نگرانی داشته باشید. همین قابلیت شخصی سازی فوق العاده منجر شده بتوانید فضایی متناسب با سلیقه خود طراحی کنید.

 

سقف کناف زیر شیروانی از نظر زیبایی شناسی چگونه است؟

 

اگر قصد اجرای سقف کناف زیر شیروانی را داشته باشید حتما به زیبایی بصری آن دقت خواهید کرد. این امر کاملا طبیعی بوده زیرا اگر یک پوشش زیبایی بصری نداشته باشد استفاده از آن ناخوشایند است. سقف کناف در عین حال که عملکرد فوق العاده بالایی دارد دارای زیبایی نیز هست. شما کمتر پوششی را پیدا خواهید کرد که در عین زیبا بودن کارایی بالایی نیز داشته باشد.

البته اجرای کناف به سلیقه شما نیز بستگی دارد، هر چه خلاق تر باشید نتیجه کار بهتر خواهد بود. اگر شما تخصص کافی برای انتخاب انواع این محصولات را ندارید می توانید طراح دکوراسیون داخل کمک بگیرید. طراحان با توجه به اینکه با تمام ابعاد طراحی آشنا هستند می ‌توانند در این زمینه راهنمایی های بزرگی را در اختیار شما قرار دهند.

 

برای اجرای سقف کناف زیر شیروانی باید چه مدت زمانی صرف کرد؟

 

همه افراد علاقه مند هستند که کار تعمیر و ساخت و ساز ساختمان خود را خیلی سریع انجام دهند. اما سقف کناف جزو محصولاتی است که خیلی سریع اجرا می شود. این محصول نسبت به مدل های سقف قدیمی سرعت بالاتری دارد. البته در سرعت اجرای سقف کناف زیر شیروانی عوامل بسیار زیادی تاثیر می گذارند. به عنوان مثال به هر اندازه که متراژ پروژه شما بیشتر باشد باید زمان به نسبت بالاتری را برای اجرای آن اختصاص دهید.

 

برای اجرای سقف کناف زیر شیروانی باید چه مبلغی پرداخت کرد؟

 

یکی از فاکتورهای اساسی برای بهره گیری از خدمات اجرای سقف کناف قیمت آن است. قیمت اجرای سقف کناف زیر شیروانی نسبت به دیگر سقف های زیر شیروانی بسیار مناسب تر است. اما در این قیمت عوامل فراوانی تاثیر می گذارند که باید همه آن ها را در نظر داشته باشید. ضخامت کناف، برند سازنده، متراژ پروژه از این عوامل هستند. البته جدا از این موارد شما باید مبلغ خاصی را نیز برای نیروی کار و افراد نصب کننده آن ها در نظر بگیرید.

 

سخن پایانی

 

برای خانه هایی با سقف شیروانی اجرای سقف کناف زیر شیروانی گزینه بسیار مناسبی است. این مدل سقف ها می تواند فضای داخلی ساختمان را به میزان قابل توجهی تغییر دهند. بهتر است طرح و رنگ آن ها را متناسب با سلیقه و فضای داخلی بنا انتخاب کنید. البته این موارد باید با کاربری بنا نیز مطابقت داشته باشند. برای دوام بیشتر سقف، تجهیزات سقف کناف به صورت اورجینال و با کیفیت خریداری کنید. در نهایت اجرای این سقف ها را به مراکز معتبر با نیروی کار ماهر بسپارید. اجرای این سقف به صورت درست و اصولی منجر خواهد شد که ماندگاری و زیبایی بیشتری داشته باشد.

  1. قیمت اجرای سقف کناف زیر شیروانی چقدر است؟ قیمت اجرای این مدل سقف بسته به عوامل بسیار زیادی مانند کیفیت کناف و نیروی انسانی تعیین می شود.
  2. سقف کناف زیر شیروانی برای چه مکان هایی مناسب است؟ اجرای این مدل سقف برای سازه هایی که سقف شیروانی دارند مانند خانه ها، سالن های ورزشی و غیره مناسب است.
  3. اجرای سقف کناف زیر شیروانی در چه مدت زمانی به اتمام می رسد؟ مدت زمان اجرای این مدل ها متناسب با عوامل مختلفی مانند متراژ پروژه تعیین می شود.
  4. مزایای استفاده از سقف کناف شامل چه مواردی می شود؟ سقف کناف مزایای فراوانی دارد این نوع سقف در برابر رطوبت تا حدود زیادی مقاوم بوده و بسیار سریع نصب می شود.
  5. آیا اجرای سقف کناف نیاز به زیر سازی دارد؟ بله برای اجرای آن ابتدا باید سطح مورد نظر را آماده کنید.