بازسازی و نوسازی ساختمان در تهران

بازسازی و نوسازی ساختمان در تهران

امروزه بازسازی و نوسازی ساختمان در تهران و دیگر شهرها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا هزینه ساخت و ساز آن قدر افزایش یافته است که ساختن خانه از صفر به هیچ عنوان توجیح پذیر نیست و از سوی دیگر بسیاری از خانه ‌ها به بازسازی و نوسازی نیاز دارند. بهترین راه برای افزایش ارزش ملک بدون ساخت و ساز، بازسازی ساختمان می باشد. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری را در مورد بازسازی و نوسازی ساختمان در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید بدون پرداخت پولی هنگفت ارزش خانه خود را افزایش دهید.

بازسازی و نوسازی ساختمان

بازسازی تنها برای ساختمان های مسکونی و ویلایی نیست؛ بلکه شما می توانید ساختمان های تجاری و اداری خود را نیز بازسازی نمایید تا ارزش آن ها را بالا ببرید. سازه کاران دکور یکی از شرکت های پیمانکاری ساختمان در تهران است که سال هاست در زمینه بازسازی و نوسازی ساختمان، بازسازی آپارتمان، نوسازی ویلا، و ساختمان های تجاری اداری فعالیت می کند. شما می توانید بازسازی و نوسازی خانه خود از به دست این شرکت متخصص بسپارید. در عملیات بازسازی و نوسازی اختلافاتی وجود دارد که اغلب افراد این دو را با یکدیگر اشتباه می ‌گیرند در صورتی که این دو پروسه بسیار متفاوت از هم هستند. ما در ادامه مطلب به شرح تفاوت ‌های اصلی این دو می پردازیم:

بازسازی و نوسازی چیست؟

بازسازی به معنای بهبود یک ساختمان مسکونی، تجاری و یا اداری می باشد که در این فرایند ملک موجود بازسازی، تعمیر و یا به روزرسانی می ‌شود تا به محیطی خاص و زیبا تبدیل شود. بازسازی اغلب زمانی اجرا می شود که ملک احتیاج به تغییراتی در ساختار ظاهری، تعمیر و یا ویژگی‌ های داخلی و خارجی خود داشته باشد، اما در کل از شکل و قالب اصلی خود پیروی می نماید. بازسازی می تواند شامل جایگزینی قسمت ‌های آسیب دیده، تعمیرات سازه، بهبود بهره‌ وری انرژی و به روزرسانی سیستم ‌ها و تجهیزات باشد. هدف اصلی این پروسه به وجود آوردن یک ساختمان ایمن، زیبا و مناسب با نیازهای جدید است.

ساختن یک ملک یا سازه جدید در مکانی که قبلاً ساختمانی وجود داشته است را نوسازی می نامند. در این پروسه، سازه قبلی برای به ساختن یک ملک جدید کاملاً تخریب شده و سازه جدید در محل آن بنا می ‌شود. نوسازی اغلب هنگامی اجرا می شود که ساختمان قبلی قابل بازسازی نبوده و یا بیش از حد آسیب دیده است بنابراین نیاز به ایجاد یک سازه جدید دارد. در پروسه نوسازی، طراحی و ساختار جدیدی برای سازه جدید در نظر گرفته می ‌شود که معمولاً شامل مصالح جدید، استفاده از فناوری ‌ها و الزامات معماری و ساختمانی به روز است. به طور کلی، بازسازی تجدید و بهبود سازه‌ های موجود است؛ اما نوسازی ایجاد بنایی جدید جهت جایگزینی سازه قبلی می باشد. پس حالا که با تفاوت های این دو پروسه آشنا شده اید حتماً برای اجرای بازسازی و نوسازی ساختمان در تهران به سراغ شرکت های حرفه ای و با تجربه بروید تا بتوانید با کمترین هزینه این پروسه ها را اجرایی نمایید.

دلایل بازسازی در تهران

در تهران به جهت قیمت های بسیار گران خانه در بسیاری از موارد افراد تصمیم به بازسازی خانه های قدیمی می گیرند؛ زیرا این روش گزینه ای بهتر با هزینه ای کمتر و قیمتی اقتصادی تر در مقایسه با خرید خانه های نوساز می‌ باشد. متریال مورد استفاده در همه خانه ها به مرور زمان شروع به فرسایش می کند و زیبایی اولیه و عملکرد خود را از دست می دهد. علاوه بر این در برخی شرایط پس از سال های طولانی طراحی و دکوراسیون داخلی ساختمان برای ما تکراری می شود. در دیگر موارد ممکن است انواع حادثه های طبیعی باعث صدمه به بخش های مهمی از یک ساختمان شود با بازسازی ملک تا حد مطلوبی می توان موارد ذکر شده را برطرف نمود. دلایل بازسازی در تهران عبارتند از:

  • بازتر شدن فضای موجود
  • زیبایی و ایجاد فضایی جدید
  • افزایش عمر ساختمان
  • تعمیرات و رفع خرابی ساختمان
  • تغییر کاربری ساختمان

بازسازی ساختمان در این موارد صورت می گیرد و این شما هستید که تصمیم می گیرید ساختمان را بازسازی کنید یا نوسازی.

ریزه کاری های بازسازی خانه

ریزه کاری ‌های بازسازی خانه به معنای فعالیت‌ های گوناگونی است که در پروسه بازسازی، جهت تعمیر و بهبود ساختمان به کار گرفته می شود. در متن ذیل تعدادی از ریزه کاری‌ های معمولی در بازسازی خانه را شرح می دهیم:

  • ساختار و تعمیرات سازه: این مورد شامل تقویت و تعمیر قسمت های مختلف سازه های ساختمان می باشد که ضعیف و یا آسیب دیده اند و می توان به تقویت و یا تعویض ستون ‌ها، تعمیر دیوارهای برشی و پایه‌ها، افزایش ظرفیت باربری سازه، و غیره اشاره کرد.
  • نما: این مورد شامل تغییرات و تعمیر در نما و قسمت های خارجی ملک می باشد و می تواند به تعمیر و نصب سیستم‌ های پوششی از قبیل سیستم‌ های ترمیمی و عایق‌ بندی نما و یا تعمیر کف‌ و پنجره‌ها بیانجامد.
  • سیستم های نورپردازی و الکتریکی: این قسمت در ارتباط با ارتقای سیستم‌ های برقی ساختمان می باشد و می تواند شامل نصب سیستم‌ های جدید ایمنی و امنیتی، بهبود یا نصب سیستم‌ های روشنایی، نصب سیستم‌ های مدیریت انرژی و هوشمند باشد.
  • سیستم‌ های مکانیکی: این بخش شامل بهبود و تعمیر سیستم ‌های سرمایشی، گرمایشی، آب و فاضلاب و تهویه مطبوع ساختمان است و می تواند شامل تعمیر سیستم ‌های موجود، نصب سیستم‌ های جدید و بهینه ‌سازی راندمان سیستم‌ ها باشد.
  • دکوراسیون داخلی: این قسمت شامل بهبود و تغییرات در طرح و دکوراسیون داخلی ساختمان می باشد از قبیل: نصب کابینت در آشپزخانه‌ و دکور سرویس ‌های بهداشتی، تعمیر دیوارها، کف‌ ها و سقف ‌ها، بهبود محیط‌ های کار و زندگی.

لازم است بدانید که ریزه کاری‌های بازسازی خانه به مقدار آسیب و نیازهای خاص هر ملک وابسته است و می تواند در هر پروژه ای متفاوت باشد.

عوامل تأثیرگذار در هزینه‌ تعمیرات ساختمان

هزینه تعمیرات ساختمان خانه تحت تأثیر فاکتورهای متعددی قرار می‌ گیرند. در متن ذیل به برخی از مهم ترین عوامل مؤثر در هزینه بازسازی ساختمان اشاره می‌ کنیم:

  • اندازه و محدوده بازسازی: مقیاس و محدوده بازسازی ملک در هزینه مؤثر است. بازسازی کامل یک ملک نسبت به تعمیرات جزئی و بهبود ساختار آن با هزینه بالاتری همراه خواهد بود.
  • وضعیت موجود ساختمان: وضعیت کامل ساختمان اعم از وضعیت سازه، سن بنا، میزان آسیب و ضعف ساختاری، نما و سیستم ‌های مکانیکی و الکتریکی نقشی مهم در هزینه بازسازی دارند. ملک هایی که در وضعیت بدتری قرار گرفته اند و احتیاج به تغییرات و تعمیرات گسترده دارند هزینه بیشتری را خواهند داشت.
  • طراحی و مشاوره: هزینه مشاوره و طراحی بازسازی خانه در هزینه کل مؤثر است.این مورد می تواند شامل هزینه‌های مربوط به مشاوران الکتریکی و مکانیکی، مهندسین معماری، مهندسین سازه و دیگر متخصصان در زمینه بازسازی باشد.
  • نیازها و موارد خاص: هزینه بازسازی وابسته به مشخصات خاص و نیازهای پروژه است به عنوان مثال اگر استفاده از تجهیزات و مصالح با کیفیت بالا و مدرن نیاز باشد شما احتیاج به هزینه بیشتری خواهید داشت.
  • نرخ کارگری و مصالح: هزینه بازسازی ارتباط مستقیمی با نرخ کارگری و قیمت مصالح ساختمانی دارد. این فاکتورها قادرند به طور قابل توجهی هزینه را تحت الشعاع خود قرار دهند به عنوان مثال هزینه تخلیه نخاله های ساختمانی در ملکی که طبقه سوم یک آپارتمان است بیشتر از یک واحد در طبقه اول است.
  • موقعیت جغرافیایی: این عامل نیز می تواند تأثیر مستقیمی روی هزینه بازسازی ساختمان داشته باشد. حتی ممکن است در شهرهای بزرگ هزینه‌ های بازسازی از قبیل مصالح بیشتر نیاز باشد. نکته قابل توجه این است که هزینه بازسازی هر خانه به طور قطعی و دقیق بعد از بررسی نکات فوق و دیگر فاکتورها تعیین می گردد؛ اما در کل این فاکتورها می‌ توانند راهنمایی کلی جهت تخمین هزینه های بازسازی خانه باشند.

شما می توانید از طریق وب سایت شرکت سازه کاران دکور قیمت بازسازی و نوسازی ساختمان در تهران را از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان این مجموعه استعلام بگیرید.

عوامل تأثیرگذار در هزینه‌ تعمیرات ساختمان

نوسازی ساختمان در تهران شامل چه مواردی می شود؟

همان طور که قبلاً اشاره کردیم نوسازی یعنی ایجاد کردن سازه ای نو در محل قبلی ملک که اغلب اقدامات زیر در آن انجام می شود:

  • تغییر پوشش دیوارها، مانند رنگ آمیزی و یا نصب کاغذ دیواری جدید
  • تغییر طراحی داخلی ساختمان
  • تغییرات در نورپردازی ساختمان
  • تعویض کابینت‌های آشپزخانه
  • نصب سقف کاذب
  • نصب وان در حمام
  • تعویض و نصب شیرآلات جدید
  • تعویض دستگیره درها
  • تغییر پوشش کف ساختمان
  • ایجاد کارایی جهت محیط های پرت و بلا استفاده ساختمان

در این شرایطی که گفته شد شما ساختمانی جدید را با کمترین هزینه ایجاد می کنید و ارزش ملک را نیز بالا می برید.

بازسازی یا ساخت کدام بهتر است؟

قبل از تصمیم گیری بین بازسازی یا ساخت بهتر است موارد ذیل را مطالعه نمایید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید:

بودجه

هزینه های بازسازی بیشتر از ساخت و یا به عبارتی نوسازی است؛ زیرا معمولاً در بازسازی با اموری پیچیده از قبیل: لوله کشی، برق‌ کشی، تغییر تأسیسات و… سروکار دارید همچنین ممکن است احتیاج به گرفتن مجوز هم داشته باشید که این موضوع می تواند هزینه ‌های شما رو چند برابر کند. پس با توجه به بودجه ای که در دست دارید تصمیم به بازسازی و نوسازی ساختمان در تهران بگیرید.

زمان

لطفاً به این موضوع توجه داشته باشید که برای بازسازی درست و حسابی نمی توانید در همان ملک ساکن بمانید؛ زیرا احتمال این که کار بازسازی با توجه به حجم کار از ۱ الی ۶ ماه زمان ببرد وجود دارد؛ اما در نوسازی این زمان بسیار کمتری نیاز خواهد بود.

محدوده پروژه

تصمیم اینجا با شماست اگر ساختمان فقط تغییری ظاهری نیاز دارد و تأسیسات مشکلی ندارد نوسازی بهترین گزینه برای شما می باشد.

بهترین شرکت بازسازی ساختمان

شرکت های متعددی در این زمینه به فعالیت مشغول هستند؛ اما شما باید بهترین شرکت بازسازی ساختمان را انتخاب نمایید تا بتوانید به جیب خود رحم کنید؛ زیرا هر شرکت از مواد مختلفی برای این دو پروسه استفاده می کند. یک شرکت می تواند مصالح درجه یک را به کار بگیرد به عنوان مثال برای کناف کاری فرد می تواند مصالح مصرفی را از نوع درجه یک تهیه نماید و کاری پایدار را به مشتری تحویل دهد. در شرکتی دیگر فرد می تواند میخ و چاشنی که انتخاب می کند از برند نامرغوبی باشند که بعد از اتمام کار هم نمی تواند سازه خود را تضمین نماید. مجری می داند که محصول مصرفی به کار برده شده پایداری بسیاری ندارد و پس از مدتی می تواند خسارات هنگفتی را به وجود بیاورد. حتی خیلی از مجریان کناف دستگاه میخکوب با کیفیتی را هم استفاده نمی کنند و به جهت این که تازه کار هستند تفنگ میخکوب دست دوم را خریداری می کنند که می تواند بسیار در کیفیت ارائه کار تأثیر بگذارد. پس شرکتی را انتخاب نمایید که خاطری آسوده از سابقه کار و مصالح به کار گرفته در اجرای بازسازی و نوسازی ساختمان

آن دارید.

شرکت سازه کاران دکور علاوه بر اینکه کارهای بازسازی و نوسازی را انجام می دهد در فروشگاه سایت خود محصولاتی از قبیل تفنگ میخکوب و غیره را هم به فروش می رساند.

هزینه بازسازی آپارتمان در تهران

شما برای برآورد هزینه بازسازی آپارتمان در تهران باید تعیین کنید که چه نوع بازسازی را مدنظر دارید تعدادی از این موارد در زیر آورده شده است:

  • بازسازی اتاق خواب ها
  • بازسازی سرویس بهداشتی
  • بازسازی آشپزخانه
  • بازسازی پذیرایی و …

طراحی ساختمان

شما باید برای طراحی اولیه مشخص کنید که چه مقدار بودجه را برای آن در نظر گرفته اید به عنوان مثال کناف کاری را ترجیح می دهید و یا گچ کاری را، مشخص کنید که چه چیزی برای شما اهمیت دارد. شما در گام بعدی باید طراحی ساختمان خود را تعیین نمایید انواع سبک هایی که وجود دارد عبارتند از:

  • سبک روستیک
  • سبک شرق دور
  • سبک مینیمال
  • طراحی مدرن
  • طراحی کلاسیک و…

نوع مواد و متریال

قیمت های مصالح مصرفی از نظر کیفیتی متفاوت است انواع مواد و متریال آشپزخانه به ۴ درجه شناخته شده تقسیم می شوند که عبارتند از: استاندارد، درجه یک، عالی و لوکس.

نوع کابینت

کابینت ها انواع متعددی دارند که هر کدام هزینه های مختلفی نسبت به یکدیگر دارند علاوه بر این نوع برند کابینت هم می تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد.

روش های ارائه قیمت در بازسازی و نوسازی

روش های مختلفی برای ارائه قیمت در بازسازی و نوسازی وجود دارد که اکثر شرکت های پیمانکاری به این دو روش کار بازسازی و نوسازی ساختمان در تهران را انجام می دهند:

روش کنترات

در این روش شرکت ها به صورت کنترات، پیش فاکتور را به کارفرما تحویل می دهند و ارائه قیمت کلیه موارد از صفر تا صد مانند میخ و چاشنی به کار برده شده، متریال مصرفی و غیره با توجه به هزینه کارگر، اجرت نصب، درخواست کارفرما و ایاب و ذهاب لحاظ می شود.

روش روزمزد

این روش اغلب برای پروژه هایی که بازسازی کوچکی دارند مورد استفاده قرار می گیرد. در این شیوه متریال مصرفی به صورت جداگانه تخمین زده می شود و استادکار دستمزد روزمزد خود را جداگانه اعلام می نماید برای بقیه موارد هزینه ها جدا اعلام می شود؛ مانند سرویس های تخلیه نخاله و غیره.

مزایای بازسازی و نوسازی ساختمان در تهران

بازسازی و نوسازی ساختمان مزایای بی شماری دارد که تعدادی از آن ها در متن زیر آورده شده است:

  • ایجاد ارزش افزوده ساختمان
  • تبدیل ساختمان قدیمی به محیطی جدید، مدرن و زیبا
  • فروش راحت تر ملک
  • به کارگیری از سیستم های گرمایش و سرمایش جدید و بهره وری انرژی
  • جلوگیری از صدمه بیشتر به زیرساخت های اصلی ساختمان، عدم ورود نم و رطوبت به دیوارها و در نهایت بالا بردن طول عمر مفید ساختمان

پس اگر قصد بازسازی و نوسازی ساختمان در تهران را دارید می توانید با مراجعه به سایت سازه کاران دکور و تماس از طریق راه های ارتباطی سفارش کار خود را به اطلاع کارشناسان محترم برسانید.

تفاوت بازسازی و نوسازی چیست؟

به تعمیر و به روز رسانی تمامی ساختمان ها اعم از تجاری و یا مسکونی بازسازی گفته می شود و به تخریب ساختمان و بنا کردن ساختمانی جدید در همان محل نوسازی می گویند.

مدت زمان لازم جهت بازسازی ساختمان چقدر است؟

مدت مورد نیاز برای بازسازی کاملاً بستگی به تصمیمات کارفرما دارد؛ بنابراین از ۱ الی ۶ ماه می تواند به طول بی انجامد. تنها نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که در زمان بازسازی ملک خالی از سکنه باشد.

بازسازی یا ساخت کدام بهتر است؟

شما برای این پروسه ها باید ابتدا هدف خود را مشخص نمایید اگر ساختمان شما فقط تغییراتی طاهری لازم دارد بازسازی شود و اگر تأسیسات آن دچار مشکل است و قسمت های آسیب دیده بسیاری دارد و یا از آن خسته شده اید بهترین گزینه نوسازی است.

آیا جهت بازسازی ساختمان در تهران باید مجوز داشته باشید ؟

گرفتن مجوز بستگی به بازسازی شما دارد اگر هدفتان تخریب دیوارهای باربر، تخریب یا بازسازی راه پله ها، تخریب دیوارهایی که به تغییر پارکینگ ها منجر می شوند و غیره باشد نیاز به گرفتن مجوز دارید در غیر این صورت الزامی وجود ندارد.

دلایل بازسازی ساختمان چیست؟

بازسازی ساختمان دلایل متفاوتی دارد که می توان به تعمیرات و برطرف کردن خرابی، افزایش عمر ساختمان و غیره اشاره نمود.