محوطه سازی ویلا

 اجرای محوطه سازی ویلا در تهران و لواسان

اجرای محوطه سازی ویلا در تهران و شمال تهران با مجموعه سازه کاران دکور، با سابقه درخشان

اگر صاحب یک ویلا هستید و علاقمند به این هستید که محوطه ویلای خود را زیبا کنید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا در مورد محوطه سازی و اصول آن اطلاعات جامع و کاربردی کسب کنید.
محوطه سازی چیست؟
تلفیق هنر و معماری و استفاده از عناصر مختلف ( شکل زمین، سازه عمودی،سازه افقی،تنوع گیاهی،منابع آبی، نوع آب و هوا) که به منظور زیبایی خیره کننده فضای بیرونی ویلا استفاده میشود.
همانطور که فضای داخلی ویلا و ساختمان بسیار مهم است و باید به زیبایی آن اهمیت داد.
زیباسازی نما و فضای خارجی ویلا نیز اهمیت بالایی دارد.
برای محوطه سازی چه باید کرد؟
ابتدا باید بدانیم برای محوطه سازی چه آیتم هایی داریم و از چه منابعی می توانیم استفاده کنیم.

اجرای محوطه سازی ویلا

در بحث مخوطه سازی و دیزاین فضای بیرونی ویلا ، می توانیم کارهای خاصی انجام دهیم.
در ادامه به اختصار خر یم را توضیح می دهیم.

۱- محوطه سازی با تفکیک فضا

با یک طراحی ویژه میتوانید فضای بیرونی ویلای خود را تفکیک و غیر همسطح کنید و با تزیینات ویژه آن را زیباتر کنید.

۲- گل آرایی در ویلا

با کاشت گیاهان زیبا و متناسب با فضای ویلایتان می توانید زیبایی ویلای خود را چندین برابر کنید . که این امر مستلزم طراحی و ایجاد فضا برای کاشت و پرورش گیاهان هست.

۳- ساخت آلاچیق ویلا

پرکاربردترین گزینه در محوطه سازی، ساخت آلاچیق است که میتوان در طرحهای مختلف ساخته شود. ساخت آلاچیق در ویلا علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضا باعث رفاه و راحتی ساکنین ویلا نیز میشود.

۴-طراحی و ساخت  استخر ویلا

یکی از لوکس ترین گزینه ها برای محوطه سازی ساخت استخر میباشد .

۵-طراحی آبنما

یکی دیگر از آیتم های محوطه سازی استفاده از آبنماها میباشد که در گوشه حیاط یا ویلا ساخته میشود . آبنما صرفا به معنی بازی آب نیست میتوانید در ساخت آبنما از بازی نور و موسیقی هم استفاده کنید که محوطه شما را بسیار جذابتر و دلفریب تر می کند.

۶-  اجرای باربیکیو در ویلا

خیلی جذاب و دیدنی هست که در یک گوشه دنج ویلای خود از یک باربیکیو برای پخت کباب استفاده شود. و جالب اینکه یکی از پرطرفدارترین موارد محوطه سازی همین گزینه هست که می توانید یک دست میز و صندلی شیک و کوچک نزدیک باربیکیو استفاده کنید که برای تمام ساکنین ویلا بسیار دلنشین می باشد.

۷- دیزاین  نورپردازی ویلا

اگر بخواهیم صادقانه نگاه کنیم تمام آیتم های محوطه سازی با اجرای نورپردازی،جذابیت و زیبایی بیشتری خواهند داشت . نورپردازی شامل نورپردازی بر روی دیوار اصلی حیاط ، مسیر ورودی ، درب حیاط، درب ورودی ساختمان،نورپردازی آلاچیق و استخر می باشد.