مجری سقف کاذب کناف

مجری کناف سقف

در چند سال اخیر در میان انواع سقف، سقف کناف متقاضیان زیادی پیدا کرده است. مجری کناف سقف کاذب قادر بوده این نوع سقف را به خوبی اجرا کند. اما برای انتخاب اجرا کننده این نوع پوشش های مدرن و فوق العاده زیبا باید فاکتور های خاصی را در نظر بگیرید. با توجه به این فاکتور ها شما می توانید یک نصاب با مهارت بالا انتخاب کنید. در این مطلب قصد داریم درباره اجرای این سقف های پرکاربرد اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین شیوه اجرای این مدل پوشش را به صورت مختصر مورد بررسی قرار می دهیم پس با ما همراه باشید.

سقف کناف را دقیق تر بشناسید

اگر قصد دارید این نوع سقف را در ساختمان خود اجرا و مجری سقف کاذب کناف با مهارت بالا انتخاب کنید ابتدا باید این پوشش ها را دقیق تر بشناسید. کناف سقف، سقف ثانویه ای بوده که زیر سقف اصلی با کمک طناب های تعلیق یا پایه ها آویزان می شود. این پوشش به عنوان لایه دوم، سقف اصلی عمل می کند تا فضا را از گرما، سرما، صدا و غیره عایق کند.این نوع سقف به فضاهای داخلی ظاهری تمیز و یکنواخت می بخشد. همچنین قبوض برق و صرف انرژی را کاهش می دهد، زیرا هوا در بین آن محبوس می شود. سقف های واقعی و سقف های کاذب یک اثر عایق ایجاد می کنند و گرما را در تابستان و سرما را در زمستان کاهش می دهند. البته این موارد در زمان امکان پذیر خواهد بود که نصاب کناف سقف آن را به صورت درست و اصولی اجرا کند.

طیف گسترده کاربرد های سقف کناف

در گذشته تمام توجه به طبقه ها و دیوارها بود و سقف فقط برای نصب لوستر و چراغ ها مورد توجه قرار می گرفت. با این حال، با تغییر زمان، سقف در خانه های مدرن نیز تبدیل به یک عنصر طراحی مهم شده است. صاحبان خانه در حال حاضر به طور گسترده به دنبال آزمایش با آخرین طرح های سقف هستند و آن را نقطه کانونی خانه خود می دانند.
البته در چندین سال اخیر اجرای سقف کناف یا سقف معلق بیشتر مورد توجه قرار گرفت. در واقع، انواع مواد مختلف کناف برای استفاده از حداکثر فضای سقف وجود دارد. سقف ثانویه تحت پوشش سقف اصلی با کمک سیم های تعلیق یا ستون ها آویزان می شوند. این عمل به عنوان یک لایه دوم از سقف به حالت تعلیق درآمده از سقف اصلی عمل می کند تا فضا را از گرما، سرد، سر و صدا و غیره جدا کند.
این نوع سقف به فضای داخلی ظاهری یکنواخت و جذاب می دهد. این نوع سقف یک پوشش انعطاف پذیر است و می تواند به صورت مناسب برای هر نوع نیاز طراحی قالب بندی شود. ایده آل برای اتاق های اتاق نشیمن و اتاق های خواب، سقف ها مناسب برای نصب کوو و چراغ های خالی هستند. شما قادر خواهید بود به کمک نصاب کناف سقف این پوشش را در محیط های اداری و خانگی استفاده کنید.

انواع کناف سقف قابل اجرا در ساختمان

نصاب کناف سقف می تواند متناسب با نیاز مصرف کنندگان انواع سقف کناف را در ساختمان های مختلف اجرا کند. بعضی از انواع این پوشش ها به صورت متحرک بوده و انواع دیگر ثابت هستند. هر کدام متناسب با نوع ساخت و ظاهر جلوه ای ویژه به ساختمان می بخشند. اما سقف های متحرک مزایای زیادی داشته و رنگ ها و بافت های متنوعی دارند.
این نوع سقف کناف تقریباً با هر فضای داخلی هماهنگ خواهد بود. انواع دیگر کناف سقف خواص ضد صدا را به اتاق اضافه می کند. این مدل سقف های کناف بسیار مناسب برای برنامه های تجاری، به ویژه در مکان های پر سر و صدا هستند. برخی از این محصولات از مخلوط مواد طبیعی و مصنوعی ساخته شده اند آن ها نیز می توانند برای عایق حرارت استفاده شوند.

مجری کناف سقف

اگر منظور از مجری سقف کناف را نمی دانید باید بگوییم در واقع فرد یا مجموعه ای بوده که وظیفه اجرای سقف را بر عهده دارد. در ابتدا شاید تصور بر این باشد که انتخاب مجری کناف سقف اهمیت زیادی ندارد. اما این امر کاملا اشتباه بوده زیرا انتخاب مجری کناف سقف به اندازه خریداری و نصب آن حائز اهمیت است. شما برای نصب اجرای کناف در ساختمان خود هزینه ای پرداخت خواهید کرد. اگر مجری کناف سقف کار بلد نباشد هزینه هایی که در این زمینه پرداخته اید در جهت اشتباه صرف خواهند شد. اکنون مشخصات یک مجری سقف کناف مناسب را بیان می کنیم تا انتخاب درستی داشته باشید.

طی کردن دوره های آموزشی

بسیار اهمیت دارد که مجری کناف سقف دوره های آموزشی لازم را پشت سر گذاشته باشد. در این دوره ها تمام آموزش های لازم برای اجرای بهتر این سقف بیان می شود. البته مدت زمان دوره و کیفیت آن نیز حائز اهمیت است. اگر این دوره ها از سطح بالایی برخوردار باشند شما با اطمینان خاطر بیشتری قادر خواهید بود کار اجرا را به آن فرد یا مجموعه بسپارید.

داشتن تجربه و سابقه مجری کناف سقف

مجری کناف سقف باید حتماً تجربه کافی را در این زمینه داشته باشد. به هر اندازه که این تجربه بیشتر بوده نتیجه کار بهتر خواهد بود. البته می ‌توانید زیاد به این فاکتور توجه نداشته باشید زیرا بعضی مجری های تازه کار با گذراندن دوره های آموزشی عالی عملکرد خوبی دارند. در همین راستا می ‌توانید به این افراد نیز اعتماد کنید و اجرا را به آن ها بسپارید.

داشتن نمونه کار

یک مجری کناف سقف باید حتماً نمونه کار داشته باشد تا شما از توانایی آن آگاهی پیدا کنید. حتما این نمونه کارها را از نظر کیفیت بررسی کرده و سپس اجرا را بر عهده آن ها بگذارید. البته در صورت نشان دادن نمونه کارها میتوانید از بین آن ها نیز طرح دلخواه خود را انتخاب کنید. در انتخاب طرح بهتر است که عجله نداشته باشید و طرح های مختلف را مورد بررسی قرار دهید.

معتبر بودن

اعتبار مجری کناف سقف اهمیت فوق العاده بالایی دارد و شما باید حتما آن را مد نظر بگیرید. شما می ‌توانید با بررسی سابقه فرد یا مجموعه به معتبر بودن آن پی ببرید. با توجه به زیاد شدن مجریان سقف کناف نیاز بوده که در این زمینه تحقیقات لازم را انجام دهید. به دلیل اینکه در ساختمان شما ممکن است اشیاء گران قیمت وجود داشته باشد کار اجرای کناف را به هر مجری واگذار نکنید.

بستن قرارداد

یک مجری کناف سقف کار بلد و ماهر باید حتماً با شما قرارداد ببندد، این قرارداد برای طرفین سودمند خواهد بود. زیرا در صورت اجرای نادرست یا تحویل دیر هنگام کار می توانید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهید. به علاوه برای مجری نیز در صورت عدم پرداخت دستمزد توسط صاحب کار سندی وجود خواهد داشت. بند های قرارداد را به طور کامل مطالعه کرده و سپس آن را امضا کنید. در صورتی که شرایط خاصی دارید حتما آن را در قرارداد ذکر کرده و شفاف ‌سازی لازم را در این زمینه انجام دهید. اگر متراژ پروژه شما بزرگتر باشد بستن این قرارداد اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

انتخاب مواد در اجرای سقف کناف

چندین نوع اصلی سقف کناف وجود دارد که نحوه نصب طرح های ارائه شده به طور مستقیم به ویژگی های آن ها بستگی دارد. پانل های گچی مختلفی وجود داشته که انتخاب بستگی به نوع اتاق و همچنین ترجیحات صاحبان خانه دارد. برای بعضی از آن ها تقریباً هر الگویی را می توان روی سطح سقف اعمال کرد.
این الگو ها می توانند یک رنگ، نقاشی یا حتی یک تصویر باشند. سقف های کاذب گچی به دلیل ویژگی های عملکردی آن در اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق کودک یا دفتر کار نصب می شوند. برای نصب سقف متحرک کناف لازم است فن آوری انجام این فرآیند را در نظر گرفت. اما معمولاً این مدل سقف ها در ساختمان و مکان های بسیاری قابل اجرا هستند.

قوانین ایمنی برای اجرای کناف سقف

برای نصب سقف کناف در ساختمان، باید از تجهیزات خاصی در حمام یا اتاق های دیگر استفاده کنید. هنگام انجام چنین کاری باید تمام قوانین ایمنی رعایت شود. معمولاً مجری کناف سقف کاربلد از تمامی این قوانین آگاهی دارد و در هنگام اجرا آن ها را مد نظر می گیرد.
• تفنگ حرارتی هوا را با گاز گرم می کند. این یک وسیله انفجاری بوده و بادکنک آن باید درست باشد. اگر عمر مفید آن تمام شده باشد، نمی توان از سلاح استفاده کرد.
• اگر نیاز به پر کردن یک سیلندر دارید، باید با یک سازمان خاص تماس بگیرید. چنین اقداماتی در پمپ بنزین امکان پذیر نیست.
• قبل از شروع کار، باید بررسی شود که آیا شیلنگ سالم است و آیا آسیب قابل مشاهده ای به تجهیزات وارد شده است یا خیر. در صورت تشخیص نشت گاز، دستگاه باید برای تعمیر برگردانده شود.
• تفنگ حرارتی حرارت بالایی تولید می کند. هدایت جریان هوای گرم به داخل سیلندر اکیدا ممنوع است. رعایت دقیق قوانین عملکرد تجهیزات گاز ایمنی صنعتگر را تضمین می کند. اگر توصیه های سازنده تجهیزات را نادیده بگیرید، می توانید آسیب قابل توجهی به اموال، سلامت خود و دیگران وارد کنید.
• از تجهیزات مناسب برای هر گونه نصبی استفاده کنید.

قوانین ایمنی برای اجرای سقف کاذب کناف

مونتاژ پروفیل در اجرای سقف کناف

برای اجرای سقف کناف ابتدا باید سقف را به درستی علامت گذاری کنید. برای این امر، ابعاد سقف به طور کامل اندازه گیری می شود. پس از اندازه گیری ها، علامت گذاری مناسب روی سطح ایجاد می شود. اگر لوستری یا نورپردازی در اتاق نصب می شود، باید جایگاه آن به درستی تعیین شود. پس از محاسبات با استفاده از دستگاه مربوطه و تجهیزات، خط بر روی سقف کشیده خواهد شد.
این خط نمایه را تنظیم می کند و این علامت ها باید کاملاً تراز باشند. سپس با استفاده از رولپلاک یا پیچ های خودکاری، یک پروفیل در امتداد خط مورد نظر نصب می شود. فاصله بین بست ها باید ۷ سانتی متر باشد برای سهولت در نصب ابتدا می توانید پروفیل را به دیوار وصل کنید. اینگونه پروفیل حرکت نمی کند اما اندازه بست ها متناسب با کار می تواند متغیر باشد.

نصاب کناف سقف

فردی که نصب سقف کناف را به صورت مستقیم بر عهده دارد نصاب سقف کناف است. این فرد حتما باید مشخصات خاصی داشته باشد تا بتواند اجرای سقف کناف را به صورت عالی و بی نقص انجام دهد. اکنون چند فاکتور را بیان می کنیم که در انتخاب نصاب حتماً باید به آن توجه داشته باشید.

• توانایی تشخیص بالا

سقف کناف انواع مختلفی دارد که نصاب باید انواع آن را به خوبی تشخیص دهد. همچنین باید بتواند انواع آن ها را به صورت درست و اصولی اجرا کند. اگر نتواند انواع سقف کناف را بشناسد و آن ها را اجرا کند سپردن پروژه به این فرد یقیناً نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت.

• بیان دقیق و واضح ایده

قبل از اجرای سقف کناف نیاز است که شما یک جلسه با نصاب داشته باشید و درباره ایده پیاده سازی آن تصمیم بگیرید. نصاب باید به خوبی شما را مطلع کند که قصد اجرای چه مدل سقفی را با چه طرحی دارد. اگر نتواند به طور واضح شما را آگاه کند ممکن است نتیجه نهایی مطابق سلیقه شما نباشد.

• اجرای درست طرح و ایده

در مواقعی طرح اجرا شده بر روی سقف با طرح و ایده پیشنهادی مطابقت ندارد. یک نصاب باید به خوبی بتواند طرحی را که پیشنهاد می‌ دهد اجرا و پیاده ‌سازی کند. در انتخاب نصاب به این مورد توجه داشته باشید و درباره اجرای درست طرح با او صحبت کنید. اینگونه هر دو طرف به نتیجه رضایت بخش در این زمینه خواهند رسید.

• مدت زمان اجرای سقف کناف

نصب و اجرای سقف کناف بسیار سریع صورت می گیرد اما ممکن است در یک شرکت یا ساختمان بخش هایی را مختل کند. در این مواقع مدت زمان اجرای سقف برای شما از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. یک نصاب باید این توانایی را داشته باشد که سقف را خیلی سریع به اتمام برساند. قبل از انتخاب کردن نصاب برای اجرای سقف درباره مدت زمان اجرا از آن سوالاتی را بپرسید.

• کیفیت را در نظر داشته باشید

یک نصاب خبره باید به خوبی بتواند نصب را انجام دهد. در این زمینه برای انتخاب نصاب کناف سقف کیفیت را مد نظر داشته باشید. اگر پروژه شما بزرگ تر باشد و این کار را به یک نصاب با توانایی کم واگذار کنید قطعاً ضرر هنگفتی متحمل شما خواهد شد. با بررسی سابقه و تجربه وی و همچنین دیدن نمونه کار های آن می‌ توانید از کیفیت کار نصاب اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی اجرای سقف کناف و همچنین معرفی مجری و نصاب کناف سقف کاربلد پرداختیم. با توجه به اهمیت بالای اجرای این مدل سقف به شما توصیه می کنیم آن را به هر مجموعه یا اشخاصی نسپارید. اگر شما به دنبال یک مرکز معتبر برای بهره گیری از اینگونه خدمات هستید می توانید از طریق همین وب سایت اقدام به دریافت این خدمات کنید. در سایت تمام مشخصات لازم برای بهره‌ گیری از این خدمات به طور کامل ذکر شده است. اما در صورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید می توانید با کارشناسان سایت ارتباط برقرار کنید.
۱. مجری کناف سقف باید چه مشخصاتی داشته باشد؟ طی کردن دوره های آموزشی، داشتن نمونه کار و غیره
۲. سقف کناف چه انواعی دارد؟ متحرک، ثابت، عایق صدا و غیره
۳. نصاب کناف سقف باید چگونه باشد؟ داشتن تخصص در زمینه اجرای سقف کناف، بیان و اجرای دقیق طرح و غیره
۴. سقف کناف در کجا کاربرد دارد؟ از این مدل سقف برای بسیاری از ساختمان های مسکونی و اداری استفاده می کنند.
۵. آیا بستن قرارداد برای اجرای سقف کناف الزامی است؟ بستن قرارداد می تواند منجر شود که از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند پس بهتر بوده قراردادی با بندهای شفاف تنظیم کنید.