مجری دیوار کناف

مجری دیوار کناف

با توجه به افزایش تعداد نصاب های کناف نیاز است دقت بالایی در انتخاب مجری دیوار کناف داشته باشید. هر فردی قادر نیست که این نوع پوشش ساختمانی را به نحو احسن و در بازه زمانی کوتاهی اجرا کند. علاوه بر زیبایی کناف دوام و ماندگاری آن نیز تا حدود زیادی به مهارت مجری بستگی دارد. بر همین مبنا متقاضیان باید فاکتور های خاصی را برای انتخاب یک نصاب در نظر بگیرند.  با ما همراه باشید قصد داریم شما را راهنمایی کنیم تا بتوانید یک مجری ماهر برای اجرای این پوشش های فوق العاده انتخاب کنید.

کناف را دقیق تر بشناسید

آن ها از ترکیب شیمیایی CaSO4 ½ H2O به دست می آیند. از ریختن این ترکیب بین مقواهای مخصوص تولید می شوند. سپس این ترکیب بین مقوا باقی می ماند تا خشک شود. در واقع کناف ها محصولات پیش ‌تولید ویژه ساختمانی هستند که از یک هسته گچی بین دو لایه کاغذ-مقوا بادوام تولید شده ‌اند. این مصالح با ابعاد مختلفی تولید می شوند و در اختیار متقاضیان قرار می گیرند. همچنین انواع مختلفی از کناف برای کاربرد متنوع  در ساختمان وجود دارد.

از این میان صفحات دیواری به عنوان عناصر پوششی در دیوارهای داخلی استفاده می شود. کناف را می توان بر روی دیوار اصلی و با حفظ سطح اولیه نصب کرد. انواع کناف با ملات یا چسب های مخصوص به دیوار متصل می شوند. از طرف دیگر، مجری دیوار کناف آن ها را روی توری های فلزی یا چوبی با پیچ های کناف و میخ اعمال می کند.

مشخصات فنی کناف

این مصالح ساختمانی انواع بسیاری دارند که هر کدام دارای مشخصه های به خصوصی هستند. اما می توان بعضی از ویژگی ها را در اکثر این محصولات یافت. بیایید نگاهی دقیق تر به مشخصات کناف بیندازیم.

  • ساختاری سبک و انعطاف پذیر دارد.
  • هر دو طرف بلند با مقوا پوشانده شده است.
  • ممکن است افزودنی های اضافی به آن اضافه شود.
  • مقاوم در برابر آتش است.
  • کناف ها دارای انواعی هستند که در برابر آب مقاومت دارند.
  • آن ها سطح بالایی از عایق صدا را ارائه می دهند.
  • ساختار این مصالح ساختمانی به گونه ای است که باکتری تولید نمی کند.
  • باعث صرفه جویی در کار و زمان می شود.
  • سطحی دارد که به راحتی تمیز می شود.

پروفیل های کاربردی در نصب کناف

از پروفیل های مختلفی برای اجرای کناف استفاده می کنند و مجری دیوار کناف معمولاً پروفیل مناسب پروژه شما را معرفی خواهد کرد.

نمایه دیواری U (پروفایل DU)-0.5x40x50-75 میلی متر

آنها پروفیل های حامل ورق گالوانیزه هستند که قاب را در سیستم های دیوار پارتیشن گچ تخته تشکیل می دهند و به صورت افقی اعمال می شوند. در دیوارهای جدا کننده، دیوارهای روکشی و سقف های کاذب کاربرد دارد.

نمایه دیوار C (پروفایل DC)-0.5x49x48.8-73.8 میلی متر

آن ها پروفیل های حامل ورق گالوانیزه هستند که به صورت عمودی در دیوارهای پارتیشن گچی و سیستم های روکش دیوار اعمال می شوند. به عنوان یک عنصر مکمل برای پروفیل های DU مستقل از سیستم تعلیق در دیوارهای جدا کننده، دیوارهای روکشی و سقف های کاذب استفاده خواهند شد.

نمایه های پشتیبانی (نمایه UA) -2x40x48.8-73.8 میلی متر

پروفیل های حامل ورق گالوانیزه با ضخامت دیواره بالا هستند که در ساخت دیوارهای پارتیشن گچ تخته، در لبه درها – پنجره ها استفاده می شوند. این نوع دیوارهای جداکننده، دیوارهای روکشی، سقف های کاذب و قطعاتی که نیاز به تقویت دارند در دیوار استفاده می شود.

دلایل ترجیح کناف نسبت به دیگر مصالح ساختمانی

اول از همه، قیمت کناف بسیار مقرون به صرفه است به همین دلیل است که آن ها ترجیح داده می شوند. مجری دیوار کناف معمولاً در ابتدا درباره مزایای نصب انواع این محصول اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد. اکنون به صورت کاملا مختصر به دلایل ترجیح کناف نسبت به دیگر مصالح ساختمانی اشاره می کنیم.

  • انواع مقاوم در برابر آتش این محصول تولید می شود اما اساساً به دلیل داشتن ترکیباتی مانند گچ در برابر تا حدودی آتش مقاومت دارد.
  • مدل های مقاوم در برابر رطوبت و آب موجود است.
  • آن ها عایق صوتی بسیار خوبی را ارائه می دهند.
  • باکتری تولید نمی کند، بهداشتی و سالم است.
  • به لطف ساختار نازک خود باعث صرفه جویی در فضا می شود.
  • می توان از آن برای اهداف بسیاری در ساختمان استفاده کرد.
  • سبک، بادوام و انعطاف پذیر است.
  • می توان آن را جدا و دوباره سرهم کرد.
  • کار با انواع کناف آسان و سریع صورت می گیرد.

فاکتورهای انتخاب مجری دیوار کناف

چندین مورد وجود دارد که شما در انتخاب مجری دیوار کناف باید آن ها را در نظر بگیرید. اکنون این موارد را ذکر خواهیم کرد و توصیه می کنیم به آن ها توجه ویژه داشته باشید.

طی کردن دوره های فنی

یکی از ویژگی های منحصر به فرد کناف این است که نصب فوق العاده راحتی دارد. با این حال یک مجری باید دوره های فنی خاصی را گذرانده باشد تا بتواند این نوع پوشش ها را به بهترین نحو اجرا کند. در صورت عدم آموزش صحیح نصاب نمی تواند اجرای این نوع پوشش را به خوبی انجام دهد. طبیعتاً هرچه دوره های آموزشی پیشرفته تر باشند مجری به مهارت بالاتری دست پیدا می کند. بر همین مبنا حتما درباره طی کردن دوره های آموزشی فوق العاده توسط مجری اطمینان خاطر حاصل کنید.

رزومه کاری قابل استناد

راه های مختلفی وجود دارد که شما از طریق آن ها قادر خواهید بود به یک مجری کناف اعتماد کنید. یکی از بارزترین این راه ها داشتن رزومه کاری قابل استناد است. یک مجری دیوار کناف باید رزومه کاری پرباری داشته باشد. توصیه می شود حتما قبل از واگذار کردن کار اجرا از این امر اطمینان خاطر حاصل کنید. البته در صورتی که پروژه شما گسترده باشد داشتن رزومه کاری پربار ضروریت بیشتری خواهد داشت.

توانایی تشخیص انواع کناف

کناف ها انواع بسیار زیادی دارند که یک مجری دیوار کناف باید بتواند آن ها را از هم تشخیص دهد. توانایی تشخیص کناف ها از یکدیگر اهمیت فوق العاده بالایی دارد زیرا هر محصول برای یک نوع کاربری مناسب است. علاوه بر این امر انواع این پوشش ها سازگار با یک منطقه جغرافیایی هستند. در دوره های آموزشی نصاب ها با انواع این محصولات آشنا خواهند شد.

استفاده از تجهیزات پیشرفته

یک مجری دیوار کناف باید از تجهیزات پیشرفته و مدرن برای اجرا استفاده کند. از گذشته تا به امروز محصولات مختلفی برای نصب کناف تولید شده است. تجهیزاتی و شیوه نصبی که اجرا کننده کناف از آن ها استفاده می کند به صورت مستقیم در دوام کناف نقش دارد. حتماً از مجری درباره تجهیزاتی که استفاده می کنند اطلاعاتی را جویا شوید.

انواع کناف

کناف ها مصالح ساختمانی هستند که به دلیل داشتن تنوع بالا محبوبیت فوق العاده بالایی دارند. می توان به ترکیب اولیه ساخت این محصول موادی اضافه کرد و کناف های منحصر به فرد ساخت. اکنون چند نوع معروف تر این مصالح ساختمانی را معرفی می کنیم.

کناف استاندارد

آن ها محصولی  انعطاف پذیر در کاربرد و سبک هستند که در جلو و پشت با کاغذ پوشانده شده اند. امکان مونتاژ سریع، تمیز و آسان را فراهم می کنند و کیفیت سطح آن ها نیز بالا است. می توان از آن در کاربردهای سقف کاذب ، دیوار جداکننده، دیوار روکشی و پوشش دیوار در ساختمان ها استفاده کرد. این محصولات از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند و با ضخامت های مختلفی تولید می شوند.

مقاوم در برابر رطوبت

آن ها کناف هایی توسعه یافته با خاصیت ضد آب و ضد کپک هستند و می توانند در مناطق مرطوب و محیط های بسیار مرطوب استفاده شوند. علاوه بر مقاومت آن ها در برابر کپک و رطوبت، انواعی با توانایی مقاومت در برابر آتش نیز وجود دارد. به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد در این محصول بیشتر شاهد استفاده از آن در ادارات و مراکز مختلف هستیم. با این حال شما قادر خواهید بود از این محصول در خانه های مسکونی نیز استفاده کنید.

مقاوم در برابر آتش

در ساختمان هایی که معمولاً شاهد تردد بالا هستیم بالا بردن ایمنی بنا ضروری است. راهکارهای مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کنند ایمنی بنای خود را افزایش دهید. استفاده از پانل های مقاوم در برابر آتش و حرارت یکی از مهم ترین آن ها است. اجرای سقف کناف  با این پانل ها می تواند ایمنی بنای شما را چندین برابر افزایش دهد.

آن ها محصولاتی تقویت شده با الیاف شیشه ای با افزایش  مقاومت در برابر آتش هستند. با توجه به تقاضای افراد، انواعی از این محصول با چگالی افزایش یافته یا خواص ضد آب نیز تولید می شود. می توان آن را در قسمت هایی از ساختمان ها که حفاظت در برابر آتش بالا مورد نیاز است به کار برد.

اهمیت انتخاب مجری کناف

شاید در ابتدا ضرورت انتخاب مجری دیوار کناف ماهر را درک نکرده باشید. در اجرای این مصالح موارد بسیار زیادی به مجری بستگی دارد. بر همین مبنا اکنون چند دلیل مهم برای انتخاب مجری را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دوام کناف

متاسفانه شاهد هستیم که بعضی از دیوارهای کناف بعد از گذشت بازه زمانی اندکی دوام اولیه خود را از دست می دهند. این امر دلایل متعددی از جمله عدم استفاده از مصالح ساختمانی مناسب دارد. با این حال شیوه اجرای کناف نیز می ‌تواند نقش قابل توجهی در دوام آن داشته باشد. اگر کناف ها به شیوه ای نامناسب اجرا شوند بعد از چند مدت حتی از سطح جدا می شوند. این امر یکی از دلایلی است که به انتخاب مجری ماهر تأکید می کند.

زیبایی ظاهری

یکی از دلایلی که سبب شده اجرای این نوع پوشش های ساختمانی در چند سال اخیر رایج شود زیبایی ظاهری آن ها است. نوع های مختلف کناف این توانایی را دارند که زیبایی بصری فضا را چندین برابر کنند. البته زمانی قادر خواهید بود از این مزیت کناف بهره ببرید که به شیوه درستی آن را اجرا کرده باشید. این مصالح باید به گونه ای اجرا شده باشد که بعد از گذشت چندین سال زیبایی ظاهری خود را حفظ کند. بر همین مبنا اجرای کناف باید توسط افرادی صورت گیرد که تخصص بالایی در این زمینه داشته باشند.

استفاده از کناف مناسب

مجری دیوار کناف این قابلیت را دارد که از محصولات مناسب برای هر ساختمان استفاده کند. در بعضی از شهرهای کشور به دلیل وجود رطوبت بالا نمی توان از هر نوع مصالح ساختمانی استفاده کرد. مجری متخصص می تواند از مصالحی استفاده کند که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگاری داشته باشد. انتخاب مصالح ساختمانی ناسازگار با فضا سبب خواهد شد عمر آن ها کاهش پیدا کند.

بستن قرارداد با مجری دیوار کناف

در مواردی نیاز است که شما با مجری دیوار کناف قرارداد ببندید. بستن قرارداد همیشه الزامی نیست اما بعضی مواقع مانند داشتن یک پروژه بزرگ ضرورت پیدا می کند. این قرارداد هم برای صاحب  پروژه و هم مجری یک نوع تعهد به حساب می آید. بعد از بستن قرارداد آن ها مسئول هستند که به تعهدات خود به طور کامل عمل کنند. بر همین اساس ضروری است که تمام بندهای قرارداد به صورت اصولی تنظیم شده باشند.

حتما ابتدا از مهارت مجری مطمئن شوید و سپس به تنظیم قرارداد بپردازید. حتماً در قرارداد ذکر کنید که مجری باید کار نصب را انجام دهد و آن را به فرد دیگری واگذار نکند. همچنین به این مورد اشاره داشته باشید که مجری مسئول است از بهترین روش نصب استفاده کند. در صورت نیاز به جوشکاری باید به صورت اصولی و به میزان کافی انجام شود.

همچنین در قرارداد ذکر کنید که مسئول ناظر باید پروژه را مورد بررسی قرار دهد. اگر مبلغ خرید مصالح را خودتان پرداخت می کنید حتما ذکر کنید که نصاب تجهیزات باقی مانده را به طور کامل تحویل دهد. همچنین مجری دیوار کناف باید از تجهیزات و مصالح به درستی استفاده کند و مانع از هدر رفتن آن ها شود. همچنین باید نصاب از تجهیزات ایمنی مناسب در انجام پروژه بهره بگیرد.

مدت زمان اجرای دیوار کناف

بعضی از متقاضیان به دلیل شرایط خاص خود تمایل دارند که اجرای دیوار کناف در بازه زمانی کوتاهی انجام شود. با این حال باید بدانید عوامل متعددی مدت زمان اجرای این مصالح محبوب را تعیین خواهند کرد و تعیین یک تایم مشخص امکان پذیر نیست. از جمله این عوامل می توان به متراژ پروژه اشاره کرد طبیعتاً اگر پروژه بزرگ باشد اجرا مدت طولانی تری به اتمام می رسد.

نوع کناف نیز می ‌تواند نقش قابل توجهی در این بازه زمانی داشته باشد. اجرای کناف های پیچیده و دشوار نیاز به دقت بالایی دارد و همین امر مدت زمان اجرا را افزایش خواهد داد. شرایط پروژه نیز در مدت زمان اجرایی این پوشش های ساختمانی دخیل خواهد بود. در مواردی شرایط اجرای پروژه دشوار است بر همین مبنا باید مدت زمان بیشتری را برای اجرا در نظر بگیرید.

اما بخشی از اجرا به مجری دیوار کناف وابسته است. اگر مجری در کار خود خبره باشد می تواند خیلی سریع تر این پوشش ها را اجرا کند. اما اساساً این نوع مصالح ساختمانی به اجرای سریع و نصب راحت معروف هستند. اجرای انواع کناف ضایعات کمی دارند و همین امر سبب شده در مدت زمان کوتاهی بتوانید انواع تجهیزات نصب را جمع آوری کنید.

دستمزد مجری کناف

قطعاً مجری دیوار کناف برای ارائه خدمات اجرا مبلغی را از شما درخواست خواهد کرد. دستمزد مجری به شیوه های مختلفی محاسبه خواهد شد و ضروری است حتما ابتدا از شیوه محاسبه آن اطلاع پیدا کنید. نوع کناف به کار برده شده تاثیر بسیار زیادی در محاسبه این مبلغ خواهد داشت. بعضی از انواع کناف به دلیل داشتن ساختار خاص با مبلغ بیشتری اجرا خواهند شد.

وسعت پروژه عامل دیگر در تعیین قیمت دستمزد مجری سقف کناف به حساب می آید. بعضی از مجریان به صورت متر مربع دستمزد خود را از متقاضیان دریافت می کنند. تعداد نصاب ها نیز عامل تعیین کننده در مبلغ نهایی اجرا است زیرا بعضی پروژه ها باید توسط چند نصاب انجام شوند. کناف ها را می توان با طرح های مختلفی نصب کرد که بعضی از آن ها بسیار پیچیده هستند. مطابق با نوع طرح نیز دستمزد مجری متغیر خواهد بود. اما اساساً مبلغی که شما برای نصب این نوع پوشش پرداخت می کنید در برابر هزینه اجرای مصالح ساختمانی مشابه چندان زیاد نیست.

سخن پایانی

در این مطلب اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده ایم تا بتوانید با کمک آن ها یک مجری دیوار کناف با مهارت بالا انتخاب کنید. کناف ها پوشش های ساختمانی هستند که کارایی بالایی دارند و در قسمت های متنوع بنا اجرا می شوند. دیوارهای کناف علاوه بر اینکه زیبای بصری فضا را افزایش می دهند ماندگاری بالایی نیز دارند. در صورت تمایل شما می توانید از مهارت مجریان ما برای اجرای این نوع مصالح بهره بگیرید. انواع طرح کناف توسط نصاب های ما در بازه زمانی کوتاهی اجرا خواهد شد. اگر به اطلاعات بیشتری برای بهره گیری از این خدمات نیاز دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

فاکتورهای انتخاب مجری دیوار کناف چه هستند؟

طی کردن دوره های فنی، رزومه کاری قابل استناد و توانایی تشخیص انواع کناف

چرا انتخاب مجری کناف مهم است؟

مجری این مصالح در طول عمر، ماندگاری و زیبایی آن ها نقش قابل توجهی دارد.

مدت زمان اجرای کناف چقدر خواهد بود؟

با توجه به نوع کناف، متراژ پروژه و مهارت مجری زمان نصب تعیین خواهد شد.

در بستن قرارداد با مجری دیوار کناف باید به چه چیزی توجه داشته باشیم؟

اگر قصد بستن قرارداد با مجری را دارید حتما به مبلغ، شرایط اجرای پروژه و زمان آن توجه داشته باشید.

دستمزد مجری دیوار کناف چقدر است؟

دستمزد نیروهای اجرا کننده کناف با توجه به عوامل متعددی مانند نوع کناف، متراژ پروژه و طرح تعیین می شود.