سرویس تفنگ میخکوب

سرویس تفنگ میخکوب

یکی از مسائل مهم در زمینه نگهداری از میخکوب ها، سرویس تفنگ میخکوب در دوره های زمانی مشخص شده می باشد. میخکوب ها ابزارهایی هستند که مرتباً از آن ها استفاده می شود زیرا در زمان به خوبی صرفه جویی می کنند و کارهای سبک و سنگین ساختمانی را بسیار راحت تر اجرا می نمایند. در صورت عدم نگهداری مناسب و عدم سرویس تفنگ میخکوب خطر تخریب میخکوب روز به روز افزایش می یابد علاوه بر این، سرویس تفنگ میخکوب و نگهداری منظم به افزایش عمر تفنگ کمک می کند. ما در این نگارش قصد داریم به شرح بیشتر این ابزار و سرویس آن بپردازیم تا شما بتوانید با آگاهی بیشتر عمر دستگاه خود را بالا برده و از خسارات احتمالی جلوگیری نمایید پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

قدرت تفنگ میخکوب

تفنگ میخکوب از ابزارهای مهم در صنعت ساختمان سازی به شمار می رود که می توان با استفاده از آن در طول روز تعداد بی شماری میخ را به سطح بدون کوچک ترین ایرادی وارد سطح نمود. گونه های مختلف تفنگ میخکوب اعم از بادی، شارژی و برقی برای تمام سطوح ها بسته به نوع آن کاربرد متفاوتی دارد که در ادامه به شرح هر یک از آن ها می پردازیم:

تفنگ میخکوب بادی

تفنگ میخکوب بادی دارای کمپرسور هوا و شلنگ می باشد که این موارد باعث دست و پا گیر شدن کاربر می شود اما یکی از مزیت های آن داشتن عمر طولانی تر نسبت به مابقی تفنگ ها است، قدرت تفنگ میخکوب بادی نسبت به تفنگ های دیگر چندین برابر است زیرا با فشار هوا کار میخکوبی را انجام می دهد.

تفنگ میخکوب برقی

تفنگ میخکوب برقی دارای وزن سبکی به دلیل استفاده نکردن از کمپرسور هوا و باتری می باشد که باعث حمل آسان تفنگ می شود. این اسلحه صدای بسیار کمتری نسبت به تفنگ بادی دارد به همین علت به آسانی قابل استفاده برای محیط های بسته نیز می باشد، تفنگ های برقی به راحتی کار خود را انجام می دهند بدون آن که در پروژه وقفه ایجاد نمایندهمچنین قدرت تفنگ میخکوب برقی نسبت به تفنگ شارژی بیشتر است.

تفنگ میخکوب شارژی

تفنگ میخکوب شارژی به جهت عدم کمپرسور هوا و برق در اکثر مکان ها قابل استفاده می باشد به خصوص برای مکان هایی که دارای دسترسی کمتری هستند بهترین گزینه به شمار می رود. قدرت تفنگ میخکوب شارژی به نسبت مدل های قبلی کمتر است اما شما باید متناسب با کار خود میخکوب را انتخاب نمایید.

نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که قدرت تفنگ میخکوب بستگی به چاشنی مورد استفاده هم دارد همان طور که می دانید چاشنی ها دارای قدرت و سرعت های مختلفی هستند که رنگ های آن معرف عملکرد چاشنی ها می باشد. قوی ترین چاشنی میخکوب به رنگ مشکی و قرمز است که می تواند میخ را در سطوح سختی مانند بتن با قدرت بسیاری وارد نماید، ناگفته نماند که قدرت تفنگ میخکوب در کنار قدرت چاشنی ها باعث فرو رفتن میخ به سطوح سخت می شود. لازم به ذکر است اشاره کنیم که سرویس تفنگ میخکوب می تواند به حفظ قدرت او نیز کمک نماید و در صورت نگهداری و سرویس تفنگ میخکوب به صورت منظم و دوره ای احتمال خطا در عملکرد این ابزار به صفر می رسد.

طریقه کار با تفنگ میخکوب

از ابزارهای مهمی که باعث می شود تفنگ میخکوب کار خود را به بهترین شکل انجام دهد میخ و چاشنی است. عمل کوبیدن میخ در گذشته توسط چکش صورت می گرفت که ایمنی آن بسیار پایین بود اما با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش میخکوب ها بسیاری از افراد چکش را کنار گذاشته اند و برای اتصالات خود از تفنگ میخکوب استفاده می کنند. طریقه کار با تفنگ میخکوب به این شکل است که میخ و چاشنی در جاهای تعبیه شده تفنگ قرار داده می شوند سپس با فشار دادن ماشه، چاشنی داخل تفنگ منفجر شده و نیروی احتراق بدست آمده از این انفجار موجب می شود تا میخ از لوله تفنگ به بیرون رانده و وارد سطح شود. برای عملکرد بهتر میخکوبی باید میخ و چاشنی با تفنگ سازگار باشند اما اگر به این نکته بی توجه باشید ناسازگاری موجب خراب شدن تفنگ خواهد شد و عمر آن را کم خواهد کرد، جدای این موضوع اختلال در عملکرد دستگاه هم رخ خواهد داد. برخی عقیده دارند که اگر میخ و چاشنی و تفنگ میخکوب از یک برند باشند بهترین کارایی را به نمایش خواهند گذاشت.

شما می توانید تفنگ میخکوب نو را از طریق مراجعه به فروشگاه اینترنتی سازه کاران دکور خریداری کرده تا از اصالت کالا اطمینان داشته باشید همچنین این شرکت تفنگ میخکوب دست دوم را برای افرادی که می خواهند هزینه کمتری بپردازند در اختیار آن ها قرار می دهد.

قطعات تفنگ میخکوب

شناخت قطعات تفنگ میخکوب برای افرادی که با این وسیله کار می کنند بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا برای سرویس تفنگ میخکوب باید شناختی نسبی به این قطعات داشته باشند. در اینجا به توضیح قطعات تفنگ میخکوب می پردازیم:

سنبه

این قطعه از تفنگ میخکوب وظیفه دارد در زمان شلیک، به صورت مستقیم به میخ ضربه وارد نماید تا میخ از هادی میخ به درون سطح پرتاب شود. محل جای گیری این قطعه در داخل پیستون گائید می باشد و اگر کوچک ترین صدمه ای به سنبه وارد شود عملکرد آن دچار اختلال خواهد شد همچنین اجازه نمی دهد میخ به طور کامل به سطح ورود نماید پس سرویس تفنگ میخکوب را جدی بگیرید تا آسیب سنبه موجب خرابی قطعات دیگر تفنگ نشود. به همین دلیل است که شما در زمان مشاهده کوچک ترین خرابی باید آن را به مراکزی که کار سرویس تفنگ میخکوب را انجام می دهند مراجعه کنید و آن را برای تعمیر تحویل دهید یا می تواند قطعه مورد نظر را از مراکز معتبر فروش تهیه نمایید تا خیالتان از جهت کیفیت قطعه راحت باشد و سپس به مراکز سرویس تفنگ میخکوب جهت تعمیر و یا تعویض قطعه مراجعه نمایید.

قطعات تفنگ میخکوب

ضربه گیر

یکی دیگر از قطعات تفنگ میخکوب که جزو لوازم یدکی به شمار می رود ضربه گیر و استپ رینگ می باشد. آسیب در ضربه گیر باعث جمع شدن میخ ها می شود و نمی گذارد تفنگ کار خود را به درستی انجام دهد، استپ هم وظیفه دارد از آسیب رسیدن به سنبه و لوازم یدکی دیگر جلوگیری نماید. سرویس تفنگ میخکوب و چک کردن این قطعه باعث می شود تا عمر اسلحه شما بیشتر شود و اگر این قطعه از تفنگ دچار آسیب شود می توانید آن را از مراکز معتبر تهیه نموده و خود آن را تعویض نمایید.

هادی میخ

قطعه دیگر مهم در تفنگ میخکوب هادی میخ است، هادی هنگامی که میخکوب به سطح فشرده می شود به عقب بر می گردد و به فرد اجازه می دهد تا شلیک را انجام دهد. هادی میخ طبق نوع تفنگ میخکوبی انتخاب می شود زیرا باید با عملکرد تفنگ متناسب باشد. محل قرار گرفتن هادی میخ بین کلگی و پیستون گائید می باشد، هادی ساخت کشور تایوان است که جنسی از آهن دارد و جزو قطعات مهم میخکوب به شمار می رود و خود از قطعات میله هادی میخ، بدنه اصلی، ضربه گیر، فنر ضربه گیر و فنر ارتجاعی تشکیل شده است. سرویس تفنگ میخکوب باعث می شود تا مشکلی برای قطعات پیش نیاید و شما با خیال راحت بتوانید عمل میخکوبی را انجام دهید. برای خرید هادی میخ شما می توانید از سایت سازه کاران دکور اقدام نمایید همچنین در صورتی نیاز به مشاوره در زمینه انتخاب و خرید قطعات تفنگ می توانید با کارشناسان این سایت گفتگو نمایید.

کلگی

این قطعه یکی از قطعات مهم و یدکی میخکوب ها می باشد که در جلو تفنگ قرار دارد، احتمال آسیب این قطعه بسیار کم است زیرا هنگام کار با تفنگ کمترین آسیب به این بخش وارد می شود تنها دلیل آسیب به این قطعه مهم بی دقتی است که می تواند آن را دچار صدمه کند. وظیفه کلگی نگهداری از چند قطعه میخکوب می باشد، تعویض کلگی به ندرت اتفاق می افتد اما اگر شما بی توجه به سرویس تفنگ میخکوب خود باشید ممکن است با بی توجهی و بی دقتی که در زمان استفاده از دستگاه دارید کلگی دچار صدمه شود و مجبور به تعویض آن شوید. تهیه کلگی تفنگ به جهت کارکرد آن باید از فروشگاه های معتبر صورت گیرد شما می توانید برای تهیه این وسیله یدکی به سایت سازه کاران دکور مراجعه نمایید و از طریق تماس با شماره های موجود در سایت سفارش خود را به کارشناسان مربوطه اطلاع دهید.

دسته کائوچویی

این قطعه یدکی یکی از قطعات مهم در میخکوب ها می باشد که اگر دچار خرابی شود باید فوراً آن را تعویض نمود. سرویس تفنگ میخکوب به شما کمک می کند تا در تایمی مناسب قطعات لازم را تعمیر و یا تعویض نمایید. جنس این قطعه از پلاستیک باکیفیت فشره است که از بدنه اصلی و پیچ تشکیل شده است و در صورت خرید به صورت جداگانه هم به فروش می رسد، در صورت تعویض دسته کائوچویی شما می توانید با باز نمودن پیچ بدنه قطعه جدید را جای گذاری نمایید. اگر این قطعه دچار آسیب شود کار با دستگاه سخت تر می شود همچنین باعث ایجاد اختلال در دستگاه هم خواهد شد. این قطعه وظیفه دارد تا میخ های قرار داده شده در میخ جازن را به سمت درونی تفنگ هدایت نماید پس در صورت کوچک ترین ایراد نخواهید توانست از آن به درستی استفاده نمایید. سعی کنید این قطعه را از بهترین جنس تهیه کنید تا دوام بیشتری را در اختیار داشته باشید فقط این مطلب را به یاد داشته باشید که این قطعه با مدل تفنگ باید سازگاری داشته باشد.

سرویس تفنگ میخکوب به چه صورت است؟

همان طور که در متن بالا ذکر کردیم سرویس تفنگ میخکوب به سالم ماندن و عمر تفنگ کمک می کند همپنین از به وجود آمدن آسیب های جدی نیز جلوگیری می نماید. قبل از ذکر نکات مهم سرویس تفنگ میخکوب باید چند مورد ضروری را حتماً رعایت کنید:

  • قبل از استفاده از تفنگ از تمیز بودن آن مطمئن شوید.
  • تمیز کردن تفنگ را پس از شلیک ۲۵ تا ۳۰ عدد چاشنی انجام دهید.
  • چک کردن قطعات پرمصرف تفنگ مانند سنبه یا ضربه گیر که اگر نیاز به تعویض دارد سریعاً انجام شود.

حال به سراغ نکاتی که در سرویس تفنگ میخکوب حائز اهمیت است می رویم شما برای استفاده از هر میخکوب با هر برندی این نکات را باید رعایت نمایید:

میخکوب را روغن کاری کنید

این یک وظیفه ضروری است که میخکوب خود را روان نگه دارید، کمبود روغن ممکن است اصطکاک قطعات متحرک داخل میخکوب را افزایش داده و باعث کاهش راندمان شود. در نتیجه، پوسیدگی ناشی از کسری به تدریج طول عمر میخکوب را کاهش می دهد و باعث می شود که تفنگ احساس ناهمواری کند. بهتر است قبل از استفاده، میخکوب خود را به طور مرتب روغن کاری کنید، برای میخکوب بادی استفاده از روغن در محل اتصال شلنگ هوا و میخکوب توصیه می شود. مقدار روغن یکی دیگر از موارد مهم است که باید به آن توجه نمایید زیرا استفاده از روغن بیش از حد ممکن است به میخکوب شما آسیب برساند، اکثر برندهای میخکوبی توصیه می کنند قبل از استفاده ۲ یا ۳ قطره روغن استفاده کنید. نکته مهم دیگر این است که باید از روغن متناسب در میخکوب استفاده شود، استفاده از روغن معمولی در میخکوب به شدت ممنوع است از آنجایی که میخکوب ها برای جابجایی صحیح قطعات به روغن نیاز دارند روغن معمولی ممکن است برای میخکوب کمی غلیظ باشد بنابراین توصیه می شود از روغن سبک و مرتبط با نوع تفنگ استفاده نمایید. برخی از میخکوب ها، عمدتاً تفنگ های میخکوبی غیر پنوماتیک برای کارکرد نیازی به روغن ندارند، شما باید قبل از استفاده روغن در میخکوب دفترچه راهنما را بخوانید.

قطعات تفنگ میخکوب

استفاده از کمپرسور هوا و میخ مناسب برای میخکوب بادی

بسیاری از ما قبل از استفاده از میخکوب حتی دفترچه راهنمای آن را به درستی نمی خوانیم در صورتی که تنها با استفاده از این دستورالعمل‌ ها، می ‌توانیم از استفاده نادرست ابزار خود جلوگیری کنیم. قبل از استفاده از کمپرسور هوا برای میخکوب، همیشه باید بررسی کنیم که آیا میخکوب با فشار هوای کمپرسور سازگار است یا خیر، برخی از تولید کنندگان فشار توصیه شده را در دفترچه راهنما به همراه محدوده فشاری که می تواند تحمل کند ذکر می کنند.

از رطوبت و هوای سرد دوری کنید

رطوبت یکی از بدترین دشمنان فلز است و قسمتی از میخکوب شما فلزی است بنابراین نگه داشتن میخکوب خود در یک منطقه مرطوب ممکن است منجر به زنگ زدن اجزای داخلی آن شود که این در نهایت باعث کاهش طول عمر ابزار شما خواهد شد. علاوه بر این، رطوبت ممکن است راه عبور هوای ابزار بادی شما را مسدود نماید برای جلوگیری از این نوع شرایط، می توانید یک کیف هوابند برای میخکوب خود بخرید. همیشه سعی کنید هر بار پس از استفاده کمپرسور هوا آن را تخلیه نمایید، بهتر است در زمستان ابزار خود را در جای گرم تری قرار دهید علاوه بر این در فصل زمستان باید مراقب روغن کاری منظم ابزار خود باشید زیرا مقداری روغن می تواند ابزار شما را در این فصل نجات دهد.

تعمیر و نگهداری باتری تفنگ

در میخکوب هایی که باتری منبع تغذیه اصلی آنهاست قدرت و کارایی باتری روز به روز کاهش می یابد بنابراین توجه به تاریخ انقضای باتری بسیار مهم است و شما نباید پس از تاریخ انقضا آن را استفاده نمایید. باتری منقضی شده برای میخکوب مضر است علاوه بر این، خطراتی را برای کاربر به همراه دارد. زمان شارژ مورد نیاز در دفترچه راهنما نوشته می شود، باتری باید همیشه در مکان های خنک و خشک نگهداری شود زیرا از آسیب ناخواسته به باتری جلوگیری می کند و شما باید پس از هر بار استفاده باتری را از میخکوب جدا نمایید.

چند نکته دیگر که باید رعایت کنید

  • بهتر است هر روز میخکوب را با یک پارچه نرم تمیز کنید زیرا کثیفی ناشی از میخکوبی می تواند به راحتی قسمت های داخلی میخکوب را مسدود کند.
  • پیچ های میخکوب ممکن است پس از چند روز استفاده به دلیل ارتعاش ناشی از میخ زدن از بین بروند پس سعی کنید پیچ های میخکوب را باز کرده و سفت کنید.

شما می توانید برای سرویس تفنگ میخکوب خود از کارشناسان سایت سازه کاران دکور از طریق تماس با شماره های وارد شده در وب سایت مشورت بگیرید.

تفنگ میخکوب چیست؟

ابزاری است لازم که در جعبه ابزار هر فردی که با ساختمان سازی سروکار دارد پیدا می شود زیرا سرعت کار را به واسطه وجود میخ و چاشنی درون خود بالا می برد.

سرویس تفنگ میخکوب را به چه صورت کسی بسپاریم؟

شما برای تعمیر و سرویس تفنگ میخکوب خود باید آن را به مراکز معتبر باسابقه ای بسپارید که بتوانید خاطری آسوده از سرویس آن داشته باشید.

تمیز کردن تفنگ میخکوب به چه صورت است؟

شما باید پس از هر ۳۰ عدد چاشنی آن را تمیز نمایید و اگر هر روز با آن کار می کنید بعد از اتمام کار آن را تمیز کنید، وسایل تنظیف درون کیف BMC تفنگ موجود می باشد.

قدرت تفنگ میخکوب چگونه است؟

میخکوب های بادی دارای قدرت بیشتری نسبت به دیگر تفنگ ها می باشند زیرا از فشار هوا منبعشان تأمین می شوند اما تفنگ های برقی دارای قدرت کمتری نسبت به میخکوب بادی هستند زیرا از برق تغذیه می کنند همچنین تفنگ شارژی هم به دلیل آن که از باتری تغذیه می کند قدرت کمتری نسبت به تفنگ برقی دارد.

قطعات تفنگ میخکوب چیست؟

میخکوب ها دارای قطعاتی هستند که می توان آن را در هادی میخ، سنبه، ضربه گیر، کلگی و دسته کائوچویی خلاصه نمود.