دکوراسیون داخلی پذیرایی

دکوراسیون داخلی پذیرایی

ایده و طرح های متنوعی برای دکوراسیون داخلی پذیرایی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. با قاطعیت باید اذعان کرد دکوراسیون پذیرایی اهمیت فوق العاده بالایی در یک ساختمان دارد.  بر همین مبنا نیاز است که به دکوراسیون این قسمت از خانه توجه ویژه ای داشته باشید. همچنین در طراحی پذیرایی باید از عناصری هماهنگ و متناسب با سبک دکوراسیون فضا استفاده کنید. داشتن یک پذیرایی بی نظیر کار چندان سختی نیست فقط نیاز است که کمی خلاق باشید.  در این مطلب قصد داریم در مورد طراحی دکوراسیون پذیرایی مطالبی را ارائه دهیم در صورت تمایل ما را همراهی کنید.

مراحل دکوراسیون داخلی پذیرایی

به طور کلی طراحان مراحل ویژه ای را برای طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی انجام می دهند. اول از همه، لازم است که چیدمان فضا را مشخص کنند که شامل وسایل پذیرایی مانند مبلمان می شود. در ابتدا باید محل قرارگیری وسایل، مناطق کاربردی و راه های جداسازی بخش های پذیرایی را از دیگر قسمت های خانه تعیین کنند.

برای طراحی دکوراسیون داخلی این فضا یک نقشه سیم کشی برق که محل پریزها و کلیدها را نشان می دهد، ترسیم می شود. داشتن این نقشه لازم است زیرا برنامه ای برای قرار دادن تمام وسایل روشنایی در اختیار شما قرار می دهد. پس از انجام این مراحل، سبک داخلی مشخص می شود که متناسب با سلیقه شما می تواند متفاوت باشد.

سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی

سبک های مختلف طراحی برای دکوراسیون داخلی پذیرایی وجود دارد که هر کدام جلوه ای ویژه به پذیرایی شما خواهند بخشید. باید در ابتدا این سبک ها را بشناسید و سپس یکی از آن ها را برای دکوراسیون فضای پذیرایی انتخاب کنید. اکنون چند سبک معروف را معرفی می کنیم تا بیشتر با سبک های مختلف طراحی آشنا شوید.

کلاسیک

سبک کلاسیک یکی از سبک های محبوب دکوراسیون داخلی پذیرایی به حساب می آید که همیشه مورد توجه قرار می گیرد. در یک فضای داخلی کلاسیک می توانید از مبلمان چوبی و فرش استفاده کنید. رنگ های روشن در فضای داخلی به سبک کلاسیک غیر قابل قبول هستند و نباید آن ها را مورد استفاده قرار دهید. به جای رنگ های بسیار روشن در طراحی پذیرایی به سبک کلاسیک یک پالت خنثی از رنگ های روشن غالب است. همچنین الگوهای گلدار یا راه راه مورد استفاده قرار می گیرند. ویژگی های طراحی عناصر داخلی سبک کلاسیک را ذکر می کنیم تا درک کنید طراحی متناسب با این سبک ها چگونه انجام می شود.

  • داری تعداد زیادی از عناصر و لوازم جانبی
  • عناصر چوبی
  • بخاری
  • کف را می توان با پارکت تزئین کرد.
  • آینه های بزرگ در قاب های مجلل
  • مواد نساجی گران قیمت
  • فرش روی زمین
  • یک میز با پایه های گرد کاملاً در یک پذیرایی کلاسیک قرار می گیرد.
  • پیش نیاز استفاده از مبلمان چوب جامد با کیفیت بالا است.

نوین

سبک طراحی نوین دارای طرفداران خاص خود بوده و یک نوع طراحی جدید به حساب می آید. برای اینکه بتوانید این نوع طراحی را در فضای پذیرایی اجرا کنید ابتدا نیاز بوده به طور کامل با ویژگی های آن آشنایی پیدا کنید. مبلمان ظریف با خطوط صاف یک عنصر مهم در این سبک طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی است. هنگام انتخاب رنگ های طبیعی سایه های آبی یا آبی، قهوه ای و سبز در نظر گرفته می شود. عدم ویژگی های دیگر سبک طراحی نوین را به صورت مختصر ذکر خواهیم کرد تا بتوانید این سبک را به درستی اجرا کنید.

  • عدم تقارن در قرار دادن مبلمان و دکور
  • استفاده از تم های طبیعی در دکوراسیون
  • وجود تعداد زیادی از گیاهان آپارتمانی
  • از چوب، آجر، شیشه به عنوان تزئین استفاده می شود.
  • یک آینه در یک قاب طلایی کاملاً در فضای داخلی مدرن قرار می گیرد.

مینیمالیسم

سبک مینیمالیسم یکی از سبک های طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی بوده که در عین سادگی جذابیت زیادی دارد. در سبک مینیمالیسم به حداقل مجموعه مبلمان نیاز خواهید داشت. توصیه می شود در این سبک به مبلمان های کاربردی مدرن با امکان تبدیل اولویت داده شود. یک اتاق نشیمن مینیمال را می توان با استفاده از رنگ های سفید و قهوه ای تزئین کرد.

رنگ های انتخاباتی برای این قسمت باید بژ، خاکستری، کرم یا قهوه ای باشند البته می توانید از جزئیات روشن نیز استفاده کنید. روی دیوارهای سفید می توانید کتیبه سیاه قرار دهید به کار بردن این تضادها می تواند جلوه ای خاص به پذیرایی ببخشد. ویژگی های مهم سبک مینیمالیستی را اکنون ذکر می کنیم تا با این سبک بیشتر آشنا شوید.

  • امتناع از دکور
  • اثاثه یا لوازم داخلی کاربردی
  • معمولاً لوازم داخلی ساخته شده از چرم اصل هستند.
  • توجه ویژه به نورپردازی فضا

پروونس

سبک پروونس فرانسه همیشه در رنگ های پاستلی گرم طراحی شده است. برای چنین فضای داخلی، مبلمان به سبک قدیمی، دکور پتینه و سطوح چوبی قدیمی مورد نیاز است. این مدل سبک طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی توسط افراد خاصی مورد توجه قرار می گیرد. شیوه طراحی فضا با این نوع سبک ممکن است کمی زمان بر باشد زیرا باید بسیار به جزئیات توجه کنید. با این حال یک پذیرایی به سبک پروونس بسیار زیبا و دلنشین خواهد بود. اکنون برخی از ویژگی های سبک پروونس را مورد بررسی قرار می دهیم تا درک کنیم طراحی در آن چگونه انجام می شود.

  • دکوراسیون، مبلمان و منسوجات باید از مواد طبیعی با کیفیت بالا ساخته شوند.
  • مجسمه ها به عنوان لوازم جانبی استفاده می شود.
  • می توانید از نقاشی ها و دستمال های گلدوزی شده استفاده کنید.
  • گل های تازه در دکور.
  • در پذیرایی Provencal می توانید از بالش هایی با تزئینات خاص استفاده کنید.

سبک اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناوی یکی از سبک های ساده طراحی دکوراسیون داخلی است که در عین ساده بودن جذابیت زیادی دارد. در طراحی این سبک علاوه بر زیبایی فضا به راحتی افراد نیز توجه می شود. بنابراین عناصر مختلف مانند مبلمان در یک پذیرایی به سبک اسکاندیناوی به گونه ای هستند که راحتی زیادی را برای استفاده کنندگان ایجاد کنند. اگر شما مدت زمان زیادی از وقت خود را در این قسمت از خانه سپری می کنید این سبک توصیه می شود. اکنون چند نکته مهم را ذکر می کنیم که در طراحی این سبک باید به آن توجه شود.

  • چنین طراحی داخلی نیاز به مبلمان راحت و کاربردی با طراحی نه چندان شلوغ دارد.
  • در این سبک یک پالت پاستلی با رنگ های سفید، خاکستری یا بژ به ایجاد یک فضای داخلی مطبوع کمک می کند.
  • در فضای داخلی اسکاندیناویایی اتاق نشیمن می توانید از سایه های خاکستری و سفید استفاده کنید.
  • ویژگی بارز یکنواختی، نور زیاد و استفاده از مواد طبیعی و گیاهان زنده است.

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی

دکور و وسایل تزیینی در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی

برای تزیین دکوراسیون داخلی پذیرایی شما می توانید از نقاشی، پوستر، عکس ها، آینه در با قاب های متنوع، نقاشی هنری دیوارها استفاده کنید. در صورت تمایل قادر خواهید بود تصاویر سیاه و سفید را روی دیوار آجری به کار ببرید. در بالای مبل می توانید ترکیبی از چند نقاشی قرار دهید. دوستداران نقاشی و عکاسی می توانند کارهای خود را در طراحی داخلی اعمال کنند. عکس های مدرن و همچنین طرح های جذاب، به پذیرایی شخصیت می بخشد. برای دکور در پذیرایی می توانید از بالش های طرح دار استفاده کنید.

در نزدیکی مبل می توانید یک فرش برای تزئین قرار دهید. می توانید صندلی های راحتی و مبل را در پذیرایی با بالش های طرح دار زیباتر کنید. بالش های زرد به یک انتخاب ویژه روی مبل قهوه ای تبدیل می شوند. در بالای شومینه می توانید نقاشی هایی را که طبیعت را به تصویر می کشد قرار دهید. در بالای مبل می توانید یک عکس با قاب طلایی آویزان کنید. تمام موارد ذکر شده برای بخشیدن جلوه ای خاص به دکوراسیون داخلی پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرند.

نورپردازی در دکوراسیون داخلی پذیرایی

وسایل روشنایی در پذیرایی را می توان به سه گروه تقسیم کرد برای روشنایی عمومی، اضافی و تزئینی. قبل از شروع کار نورپردازی پذیرایی فکر کنید و نقشه ای برای قرار دادن وسایل بکشید. ممکن است نیاز به راه اندازی چند خط برق اضافی یا نصب پریزهای جدید باشد.

روشنایی عمومی

گزینه کلاسیک برای نورپردازی در دکوراسیون داخلی پذیرایی یک لوستر است. یک لوستر با سه یا پنج لامپ در مرکز اتاق آویزان می شود و بسته به موقعیت، همه لامپ ها یا فقط برخی از آن ها روشن می شوند. به این روش ساده، سطح کلی نور تنظیم می شود این گزینه کاملاً با نورپردازی یک فضای کوچک را انجام می دهد.

نکته، در یک اتاق پذیرایی با سقف کوتاه، استفاده از لوسترهای آویزان روی آویزهای بلند توصیه نمی شود. آن ها یک اتاق کوچک را از نظر بصری حتی کوچکتر می کنند. اگر ارتفاع سقف حداقل ۳ متر باشد، می توان چنین لامپ هایی را آویزان کرد. اما شما برای پذیرایی که ابعاد وسیعی دارد با اطمینان خاطر می توانید انواع لوستر را مورد استفاده قرار دهید.

روشنایی محلی

از دیوارکوب ها، چراغ های کف یا چراغ های رومیزی به عنوان منبع نور اضافی در پذیرایی استفاده می شود. اما به عنوان یک قاعده، در ناحیه ای که برای مطالعه در نظر گرفته شده است، دیوارکوب ها را به دیوار آویزان می کنند. ابعاد لامپ های زمینی و دیواری باید بر اساس اندازه خود پذیرایی انتخاب شود. یک چراغ کف بزرگ یا دیوارکوب های عظیم در یک اتاق کوچک از نظر بصری بیش از حد حجیم خواهد بود.

از چراغ های رومیزی به عنوان منبع نور اضافی در دکوراسیون داخلی پذیرایی نیز استفاده می شود. اگر در این قسمت کار می کنید، چراغ رومیزی بسیار طبیعی به نظر می رسد. علاوه بر این، اگر پذیرایی دارای شومینه باشد، می توان لامپ را روی یک شومینه قرار داد. در هر صورت شما انتخاب های متنوعی برای روشنایی محلی پذیرایی خواهید داشت.

نورپردازی تزئینی

نورپردازی تزئینی فضا را روشن نمی کند فقط به عنوان یک عنصر طراحی در دکوراسیون داخلی پذیرایی استفاده می شود. با کمک آن، توجه به برخی از عناصر طراحی فردی متمرکز می شود. نورپردازی که به درستی اجرا شده است به صورت بصری یک اتاق کوچک را گسترش می دهد.

نورافکن ها، LED های مجزا یا پانل ها و نوارهای LED به عنوان عناصر نورپردازی تزئینی استفاده می شوند. به هر حال، دومی انرژی الکتریکی بسیار کمی مصرف می کند، اما در عین حال نور بسیار روشنی می دهد. نوارهای LED برای نورپردازی سقف ها، طاقچه های دیواری یا پله ها استفاده می شوند.

نورپردازی تزئینی در دکوراسیون داخلی

به سلیقه خود در طراحی دکوراسیون داخلی توجه کنید

دکوراسیون داخلی پذیرایی باید در عین زیبا بودن کاربردی و راحت نیز باشد تا از بودن در فضای آن لذت ببرید. توصیه می شود حتما برای طراحی به سلیقه خود توجه کنید و سپس کار طراحی را شروع کنید. به عنوان مثال اگر شما علاقه ای به مبلمان های بزرگ ندارید آن ها را در فضای پذیرایی به کار نبرید. همچنین برای انتخاب عناصر متنوع پذیرایی به تعداد میهمانان خود نیز توجه داشته باشید به عنوان مثال شما همیشه چه تعداد میهمانان دارید.

دکوراسیون داخلی پذیرایی فوق العاده با کناف و کاذب

در چند سال اخیر استفاده از مصالح ساختمانی کناف و کاذب چندین برابر شده و این امر به دلیل ویژگی های منحصر به فرد این مصالح است. این مصالح ساختمانی برای قسمت های مختلف پذیرایی مانند سقف و دیوارها مورد استفاده قرار می گیرند. حتی شما قادر خواهید بود از انواع آن ها برای ایجاد یک فضای جداگانه استفاده کنید. تنوع این مصالح ساختمانی بالا بوده پس حتما شما می توانید متناسب با نیاز و سلیقه خود نوع آن ها را انتخاب کنید. اما استفاده از مصالح باکیفیت و درجه یک معمولاً بیشتر توصیه می شود.

بعضی از پانل های کناف و کاذب دارای ویژگی های خاصی هستند که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال سقف های کاذب طلقی مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند و در حمام و آشپزخانه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. پانل های مقاوم در برابر حرارت و آتش نیز وجود دارند که در ادارات یا منازل مسکونی کارایی دارند. شما با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه خود قادر خواهید بود این محصولات را انتخاب کنید. اما محصولات درجه یک و مرغوب طول عمر بالاتری دارند پس آن ها را اولویت خود قرار دهید.

دکوراسیون داخلی پذیرایی فوق العاده با کناف و کاذب

انتخاب مبلمان برای پذیرایی

اگر قصد دارید برای پذیرایی مبلمان انتخاب کنید باید به نکات بسیاری توجه داشته باشید. مهم‌ ترین نکته متریال سازنده مبلمان است باید محصولاتی را انتخاب کنید که از متریال با کیفیت ساخته شده باشند. بعضی از مبلمان ها به راحتی قابل شستشو نیستند که خرید آن ها چندان توصیه نمی شود. همچنین مبلمان باید به گونه ای باشد که طول عمر بالایی داشته تا بتوان سال های زیادی از آن بهره برد. البته با توجه به سبک دکوراسیون پذیرایی نیز باید مبلمان را انتخاب کنید.

رنگ مبلمان عامل دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد تا حد امکان رنگ آن ها باید متناسب با دکوراسیون پذیرایی انتخاب شود. خرید رنگ های سفید و شیری چندان توصیه نمی شود زیرا خیلی سریع دچار لک می شوند. البته شما می توانید از روکش های خاصی استفاده کنید تا مانع لک شدن مبلمان ها شوید. ابعاد مبلمان نیز باید به درستی انتخاب شود سعی کنید محصولاتی انتخاب کنید که بیش از حد بزرگ یا کوچک نباشند.

بودجه مورد نیاز برای دکوراسیون پذیرایی

یقیناً می توان گفت بودجه ای که برای دکوراسیون داخلی پذیرایی نیاز است با توجه به چندین عامل تعیین می شود. اگر شما قصد داشته باشید وسایل جدیدی برای پذیرایی خریداری کنید قطعا بودجه زیادی نیاز است. همچنین بودجه با توجه به سبک مدنظر شما متغیر خواهد بود زیرا بعضی سبک ها به عناصر تزیینی زیادی نیاز ندارند. متراژ پذیرایی عامل موثری در بودجه به حساب می آید قطعاً باید مبلغ بیشتری را به طراحی پذیرایی بزرگ اختصاص دهید. اما برای کاهش هزینه می توانید با افرادی مشورت کنید که در زمینه طراحی تخصص دارند.

سخن پایانی

حتما برای دکوراسیون داخلی پذیرایی از طرح های ناب و جدید استفاده کنید تا فضایی درجه یک داشته باشید. اگر قصد دارید با مبلغ اندکی طراحی دکوراسیون این قسمت از خانه را انجام دهید حتما به سراغ افراد کاربلد در این زمینه بروید. بعضی افراد متخصص در حوزه طراحی دکوراسیون می توانند با مبلغ نه چندان زیادی طراحی این قسمت را انجام دهند. البته نیاز است که حتما از سطح مهارت این متخصصین ابتدا اطلاع پیدا کنید و سپس کار طراحی را به آن ها بسپارید.  مجموعه ما در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی خدمات متنوعی را ارائه می دهد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

برای دکوراسیون داخلی پذیرایی می توان از چه سبک هایی استفاده کرد؟

سبک های نوین، مینیمالیسم، کلاسیک و غیره برای پذیرایی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

کناف و کاذب برای چه قسمت های از دکوراسیون پذیرایی استفاده می شوند؟

از پانل های کناف و کاذب می توان برای قسمت های سقف و دیوار پذیرایی استفاده کرد.

عناصر نورپردازی پذیرایی شامل چه مواردی هستند؟

می توان از انواع لوستر یا لامپ های LED برای نورپردازی بهره برد.

چقدر بودجه برای طراحی دکوراسیون پذیرایی نیاز است؟

بودجه با توجه به عوامل متنوعی مانند متراژ پذیرایی تعیین خواهد شد.

چه مبلمانی برای پذیرایی مناسب است؟

توصیه می شود محصولاتی انتخاب کنید که به راحتی تمیز شوند و قابل شستشو باشند.