دکوراسیون داخلی منزل

پس از اتمام ساخت یک خانه، دکوراسیون داخلی منزل انجام می شود. این مرحله به بهبود ظاهر داخلی و ایجاد یک فضای دلنشین و راحت کمک خواهد کرد. هنگام اتمام، به کمک یک طراح نیاز خواهید داشت که محیط داخلی را بر اساس آن شبیه سازی کند. انتخاب منطقی مواد تکمیلی هزینه های مالی دکوراسیون داخلی را کاهش می دهد. ایده های بسیار فراوان و متعددی وجود دارد که شما می توانید از هر کدام برای افزایش زیبایی بصری و راحتی فضای داخلی استفاده کنید.

مراحل تکمیل دکوراسیون داخلی

حجم کارهای مقدماتی و قیمت آن ها برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل باید در نظر گرفته شود. برای دیوارهای چوبی، آجری یا بتنی، تعمیرات شامل استفاده از مجموعه ای متفاوت از مصالح است. انتخاب روکش داخلی بر اساس کیفیت های بصری، به ویژه طرح و رنگ سطح باید انجام شود. تکمیل دکوراسیون داخلی مراحل خاصی دارد که اکنون آن ها را ذکر خواهیم کرد.

  • تکمیل سقف، مرحله اولیه و مهم در طراحی دکوراسیون داخلی منزل است. برای روکش سقف، استفاده از فهرست بزرگی از مواد از رنگ آمیزی استاندارد تا پارچه های کششی مجاز خواهد بود. هنگام انتخاب یک طراحی سقف، مهم است که ویژگی های سبک بودن آن را در نظر بگیرید. معمولاً در خانه های قدیمی، یک لایه عایق اضافی و کار برای تسطیح سطح سقف اغلب مورد نیاز است.
  • دکوراسیون دیوار، انتخاب روکش بسته به مواد دیوارها و فضای داخلی آینده انجام می شود. مواد تکمیلی جدید با استفاده از فن آوری های مختلف روی دیوار نصب می شوند. این ماده می تواند بست قاب یا تثبیت بر روی پایه چسب، پیچ های خودکار و غیره باشد. برای ایجاد یک طراحی زیبای دیوار در یک خانه مسکونی، مشتریان اغلب گزینه های کناف و کاذب را انتخاب می کنند.
  • اتمام کف، برای محل زندگی یک خانه مسکونی، صنعتگران اغلب چوب را انتخاب می کنند. برای کارهای کف سازی لیست محاسبه مواد مورد نیاز خواهد بود. روکش کف در دکوراسیون داخلی منزل پس از اتمام کار بر روی طراحی دیوارها و سطح سقف نصب می شود. البته شما برای انتخاب این روکش گزینه های بسیار زیادی دارید. هر یک از این گزینه ها با قیمت خاص و با داشتن مشخصه های به خصوصی عرضه می شوند.

نقش کلیدی سقف در خانه

سقف نقش مهمی در درک بصری فضای داخلی خانه های مسکونی دارد، بنابراین پوشش آن با ظاهری خاص انتخاب می شود. مواد مورد استفاده در منزل های مسکونی مشمول الزاماتی هستند. از جمله آن ها می توان به مقرون به صرفه بودن، ایمنی، جذابیت بافت و همچنین عدم نیاز به نگهداری مداوم از سطح سقف اشاره کرد. اکنون چندین گزینه برای طراحی سقف به شما پیشنهاد می دهیم.

نقش کلیدی سقف در خانه

سازه های گچ تخته

با کمک دیوار خشک، دکوراسیون داخلی منزل فراتر از تصور تبدیل می شود. ایده های جالبی را با آن ها می توان اجرا کرد. سازه های چند سطحی دیوار خشک برای ایجاد یک فضای داخلی فردی و راحت نصب می شوند. این محصول در کل جهان محبوب است، نمونه های مقاوم در برابر رطوبت را می توان در شرایط رطوبت بالا استفاده کرد.

سقف کاذب

یک نسخه مدرن و زیبا شناختی از طراحی سقف است که طراحی سطح متفاوتی را فراهم می کند. استفاده از این نوع روکش در هر فضای داخلی، صرف نظر از مصالح ساختمانی یک خانه امکان پذیر است. همچنین یکی از گزینه های موجود، ارزان و آسان برای نصب محسوب می شود. با توجه به تنوع طراحی و به کارگیری از متریال های با کیفیت در ساخت آن، استفاده از آن در هر فضای خانه ای مناسب است.

کاغذ دیواری

این طرح سقف در حال حاضر کمتر در فضای داخلی خانه های مسکونی استفاده می شود. کاغذ دیواری ها انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند. برای دکوراسیون داخلی منزل توصیه می شود انواع با کیفیت آن را خریداری کنید. قطعاً قیمت این نوع محصولات به نسبت بالاتر هستند اما شما از کیفیت محصول اطمینان خاطر خواهید داشت. همچنین می توانید سال های بیشتری از مزایای آن بهره مند شوید.

دکوراسیون دیوار در یک خانه مسکونی

هنگامی که تعمیر سقف به پایان رسید، صنعتگران شروع به پوشاندن دیوارها می کنند. روش تکمیل و نوع مواد با توجه به وضعیت دیوارهای یک خانه مسکونی تعیین می شود. طرح از نمونه های عکس یا از بین پروژه های کامپیوتری انتخاب خواهد شد. روکش داخلی با در نظر گرفتن الزامات ایمنی و بار وزن مجاز روی ساختار دیوار نصب می شوند. اکنون چند نمونه مصالح ساختمانی برای دکوراسیون داخلی منزل را ذکر خواهیم کرد.

رنگ آمیزی

روشی ساده و پرطرفدار برای تعمیر دیوارهای خانه ها، با استفاده از فرمولاسیون رنگ های جدید بر اساس آب، روغن یا پلیمر است. طرح رنگ آمیزی شده برای انواع فضای داخلی مناسب خواهد بود. این گزینه برای دکوراسیون منزل وزن بسیار کمی دارد. علاوه بر این امر با قیمت بسیار مناسبی نیز می توان آن ها را خریداری کرد.

کاغذ

یک نوع مصالح ارزان قیمت تزئین دیوار خانه ها محسوب می شود و چنین مصالحی برای هر کیف پولی در دسترس است. مونتاژ آسان آن گزینه های زیادی برای ترکیب عناصر طرح دار و پالت های رنگی فراهم می کند. شما متناسب با قسمت های دیگر خانه قادر خواهید بود که رنگ آن را انتخاب کنید. اما معمولاً افراد بیشتر برای فضای داخلی خانه از رنگ های روشن استفاده می کنند.

پانل های تزئینی

پلاستیک با تکنولوژی بالا برای استفاده در یک خانه روستایی ایمن است و چندین گزینه برای طراحی بافت فراهم می کند. هزینه ارزان آن به طور مطلوب روکش پانل را از دیگر مصالح ساختمانی متمایز خواهد کرد. برای دکوراسیون داخلی منزل می توانید با سرعت بالایی آن ها را انتخاب و نصب کنید. گزینه های طرح دار برای خانه شما می توانند پیشنهاد خوبی محسوب شوند.

تأثیر کف در دکوراسیون داخلی منزل

هنگام اتمام روکش برای کف، اولویت به موادی داده می شود که ویژگی های آنها الزامات ایمنی، استحکام و مقاومت در برابر سایش را برآورده می کند. کف سازی بسته به شرایط ساختار منزل شامل لیست متفاوتی از کارها می شود. باید به صورت هوشمندانه یک کف پوش برای منزل خود انتخاب کنید. استفاده از نوع نامرغوب و ما مناسب سبب می شود احساس چندان خوشایندی از زندگی کردن در منزل نداشته باشید. اکنون مواردی که اکثرا برای کف بنا استفاده می شوند را معرفی خواهیم کرد.

تخته پارکت

پوشش رویه با ترکیب طبیعی، استحکام بالایی را ارائه می دهد، گران قیمت و از نظر زیبایی شناسی دلپذیر به نظر می رسد. اما هزینه مواد آن بالا است و یکی از نقاط ضعف این پوشش ها به حساب می آید. با این حال شما با خریداری این محصولات می توانید سال های زیادی از آن ها استفاده کنید. پس می توان گفت از قیمت مناسبی با توجه به کیفیت بالای خود برخوردار هستند.

لمینت

کفپوش گسترده با بافت متنوع. محبوب ترین طرح های سطحی مانند چوب و سنگ هستند. قیمت لمینت در محدوده وسیعی قرار دارد. محصولات باکیفیت‌ تر برای دکوراسیون داخلی منزل از قیمت بیشتری برخوردار هستند. اما شما با خرید این محصولات در دراز مدت سود خواهید کرد. زیرا دیگر نیازی نیست هزینه زیادی را به تعمیرات و تعویض کف اختصاص دهید.

یک طراحی آشپزخانه بی نقص

امروزه می توان کابینت آشپزخانه های زیبا و کاربردی مناسب با تمام بودجه ها را برای آشپزخانه هایی در اندازه های مختلف پیدا کرد. طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه را نباید نادیده بگیریم  زیرا هر روز ساعت های زیادی از وقت خود را در این مکان صرف می کنیم‌. به همین دلیل، آشپزخانه ای که بتوانیم در آن راحت کار کنیم، هر چه جادارتر باشد، بهتر خواهد بود. توصیه های ما برای یک آشپزخانه کوچک همیشه استفاده از رنگ های روشن است.

می دانید، فضای ذخیره سازی در آشپزخانه به اندازه قسمت های پخت و پز و آماده سازی مهم است. این امر باعث می شود که قرار دادن تعداد زیادی کابینت و کشو در یک فضای بسیار کوچک ضروری باشد. اگر آشپزخانه بزرگی با نور طبیعی داشته باشیم، می توانیم از رنگ ‌های دلخواه استفاده کنیم. اما خانه های مسکونی مدرن عموماً در فضای آپارتمان، نور مناسبی دریافت نمی ‌کنند.

بر همین اساس در آشپزخانه هایی که فضای کمی باقی مانده است باید کارمان را انجام دهیم. در نتیجه، برای اینکه در فضای خفه کننده گرفتار نشویم، باید دو نکته مهم را در نظر بگیریم. اولی انتخاب یونیت‌ های آشپزخانه با رنگ روشن و دومی همخوانی مناسب. می‌ توان لامپ‌ های ال‌ ای‌ دی را که نسبت به لامپ‌ های معمولی برق کمتری مصرف می‌ کنند، استفاده کرد. اگر مصمم به استفاده از رنگ هستید، پیشنهاد این است که یک پیشخوان رنگی انتخاب کنید.

انتخاب فرش خانه متناسب با طراحی روز

بر اساس سنت و عادت ما استفاده از فرش در دکوراسیون داخلی منزل بسیار به چشم می خورد. انواع فرش های طرح دار قهوه ای، قرمز و بژ بیشتر استفاده می شوند. فکر می کنم تقریباً همه ما چنین فرش هایی در خانه داریم. اگر از چنین فرشی با روکش مبل طرح دار استفاده کنیم، اتاق می تواند بسیار پیچیده و خفه کننده به نظر برسد.

بنابراین اگر فرش ما طرح دار است، انتخاب رنگ ثابت برای روکش مبل مفید پیشنهاد می شود. صندلی تک رنگی که می توانیم آن را با کوسن های طرح دار تزئین کنیم، چشم ما را خسته نمی کند و ظاهری مدرن و شیک ارائه می دهد. همچنین یک نکته، فرش بزرگی که پایه های ابتدایی مبل روی آن قرار می گیرد منزل ما را پهن تر نشان می دهد.

چیدمان اتاق خواب به بهترین شکل

اولین نکته برای چیدمان اتاق خواب در دکوراسیون داخلی منزل انتخاب یک تخت خوب است. قانون دوم باید اتاق خوابی باشد که در آن احساس آرامش کنید و با رنگ ها و مدلش روحیه شما را منعکس کند. برخی از افراد ممکن است اتاق خوابی با رنگ روشن را ترجیح دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است اتاق خوابی را ترجیح دهند که رنگ های تیره در آن غالب باشد.

هر فردی باید انتخابی داشته باشد که بهترین احساس را در آن ایجاد کرده و اتاق خود را بر اساس آن تزئین کند. با این حال، مهم نیست که چه رنگ و مبلمانی را انتخاب کنیم، فراموش نکنیم که اگر قطعاتی را بخریم که مناسب اتاق نیستند، هرگز به اتاقی که آرزویش را داشتیم نخواهیم رسید. ما باید با در نظر گرفتن ابعاد اتاق انتخاب خود را انجام دهیم.

اینکه هر وسیله ای زیبا بوده و در اتاق قرار می گیرند به این معنی نیست که آن وسیله برای آن اتاق مناسب است. اگر نمی خواهیم همه وسایل در یک اتاق شلوغ به نظر برسند، ما باید ابعاد و کمیت اقلام را متناسب با آن انتخاب کنیم. اگر این محاسبات را به درستی انجام دهیم و اتاق خواب خود را طبق این محاسبات تزئین کنیم، فضا بسیار شیک تر و شیک تر به نظر می رسد و در آن اتاق بسیار آرام تر خواهیم بود.

از طراحی راهرو غافل نشوید

راهرو ها یکی از نادیده گرفته ترین قسمت های خانه هستند. با این حال، آیا می دانید که این راهروها یکی از مکان هایی بوده اند که بیشتر در خانه خود می بینیم. مانند هر اتاق دیگری، شایسته یک دکور خوب و جادار هستند. راهروها بیشتر در وسط خانه قرار دارند و بنابراین اکثر آن ها پنجره ای به بیرون ندارند.

برای اینکه این فضاهای باریک را که نمی توانند نور طبیعی دریافت کنند، به بهترین شکل تزیین کنیم، به نورپردازی خوب و انتخاب مقیاس رنگی با غالب رنگ های روشن نیاز داریم. در واقع راهروها یک فضای گالری عالی هستند که می ‌توانیم عکس ‌های خانوادگی یا نقاشی ‌هایی را که دوست داریم روی دیوارها بگذاریم. بیایید به آن ها توجه لازم را داشته باشیم و از طراحی دکوراسیون آن ها لذت ببریم.

تصمیم بگیرید که چه سبکی از دکوراسیون را در خانه خود می خواهید

قبل از هر چیز درست است که در مورد سبک دکوراسیون داخلی منزل خود تصمیم بگیرید و نمونه های مربوط به سبکی که تعیین کرده اید را بررسی کنید.

  • دکوراسیون به سبک مدرن، حفظ طراحی یک فضای جادار در پیش زمینه با استفاده از مبلمان راحت و کاربردی از ویژگی های این سبک است.
  • دکوراسیون به سبک مدیترانه ای، بیانگر یک دکوراسیون منزل ساده بوده که در آن استفاده از رنگ های سفید، آبی و سبز با لوازم چوبی سرلوحه کار قرار می گیرد.
  • دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی، به دکوراسیون منزل اطلاق می شود که در آن مبلمان مفید در فضاهای کوچک، رنگ های خاکستری و سفید و استفاده از اکسسوری ها حرف اول را می زند.
  • دکوراسیون به سبک روستیک، این دکوراسیون خانه را با مبلمان چوبی و مصالح سنگ طبیعی تزئین می کند که در آن طبیعی بودن در خط مقدم است.
  • دکوراسیون سبک التقاطی، بیانگر دکوراسیون منزلی بوده که منعکس کننده شخصیت مالک است. در آن استفاده از مبلمان و لوازم مختلف با مفهوم طراحی منحصر به فرد خود در رأس آن قرار دارد.

آیا می توانیم طراحی دکوراسیون داخلی منزل را خودمان انجام دهیم؟

شما می توانید فضای درونی منزل را خودتان طراحی کنید. در ابتدا به نظر می رسد که این به شما امکان می دهد بودجه را کاهش دهید. علاوه بر این سرعت کار هیچ مهلت مشخصی ندارد و حتی می توانید با سرعت بسیار کم کار طراحی دکوراسیون داخلی منزل را انجام دهید. همچنین به نظر می رسد کیفیت بهتر خواهد بود.

اما در واقع اینگونه نیست و اغلب طراحی ضعیف به وسیله اشخاص غیر متخصص ضعف های زیادی دارد. طراحی ضعیف خیلی سریع خواص اصلی خود را از دست می دهد. ترک ها و تراشه ها ظاهر شده و  ظاهر زیبای اولیه فضای داخلی محو می شود. نیاز به انجام مجدد کارهای خاصی خواهد بود که منجر به پرداخت هزینه اضافی و بسیار قابل توجهی خواهد شد.

چرا برای دکوراسیون داخلی منزل به کمک حرفه ای نیاز است؟

شما به تنهایی قادر نخواهید بود که کار دکوراسیون داخلی منزل را انجام دهید. دلایل متعددی وجود دارد که استفاده از دانش یک متخصص طراحی دکوراسیون منزل را نشان می دهد. اکنون به چند نمونه از آن ها اشاره خواهیم کرد تا شما بیشتر بتوانید اهمیت وجود یک کارشناس را درک کنید.

  • کارشناسان با صلاحیت محدوده کار را تعیین می کنند. وضعیت کلی هر اتاق و فضایی را ارزیابی خواهند کرد.
  • فرآیند مدلسازی کامپیوتری طرح توسط فرد متخصص انجام خواهد شد.
  • انتخاب مناسب مواد تنها به وسیله تخصص و دانش این افراد ممکن است.
  • پوشش نهایی اصلی اعمال شده توسط این اشخاص کیفیت اولیه خود را برای مدت طولانی حفظ می کند.
  • متخصصان می توانند سبک طراحی مورد نیاز را پیشنهاد کرده و پیاده سازی کنند.
  • افراد حرفه ای قادر خواهند بود متناسب با بودجه شما کار طراحی دکوراسیون داخلی منزل را انجام دهند.

سخن پایانی

دکوراسیون داخلی منزل تاثیر فوق العاده بالایی در افزایش یا کاهش فضا دارد. حتی با یک دکوراسیون مناسب حس راحتی در منزل چندین برابر خواهد شد. بر همین مبنا باید با دقت فوق العاده بالایی چیدمان را انجام دهید. قطعاً این کار به تخصص کافی و مهارت بالا نیازمند خواهد بود. شرکت ما خدمات جامعی را ارائه می دهد که شامل توسعه طراحی و دکوراسیون داخلی است. این خدمات توسط صنعتگران حرفه ای با تجربه مطابق با استانداردهای سختگیرانه  داخلی انجام می شود. در صورت تمایل می توانید با قیمت بسیار مناسب از این خدمات بهره ببرید.

مراحل تکمیل دکوراسیون داخلی منزل شامل چه مواردی است؟

تکمیل سقف، دیوار و کف که برای هر کدام از مصالح خاصی استفاده می کنند.

برای سقف از چه مصالحی استفاده کنیم؟

سقف کاذب و کناف گزینه های مناسبی برای این قسمت از منزل به شمار می روند.

۳. آیا می توانیم دکوراسیون داخلی منزل را خودمان انجام دهیم

بعضی کارهای ابتدایی دکوراسیون توسط خود اشخاص ممکن است. اما برای کارهای تخصصی فقط باید از دانش یک کارشناس استفاده کنید.

۴. طراحی رنگ کابینت آشپزخانه را چگونه انجام دهیم؟

بهتر است از کابینت های روشن برای آشپزخانه های کوچک استفاده کنید. در آشپزخانه های بزرگ محدودیتی زیادی برای شما وجود نخواهد داشت.

۵. در دکوراسیون اتاق به چه مواردی توجه کنیم؟

بهتر است اتاق خود را متناسب با سلیقه و روحی شخصی خود طراحی کنید و از تجهیزات مدرن در طراحی آن بهره بگیرید