تفنگ میخکوب ایرانی

تفنگ میخکوب ایرانی

تفنگ میخکوب ایرانی محصولی جدید و درعین حال باکیفیت بوده که با بهترین تجهیزات تولید و مونتاژ شده است. این محصول برای انجام اتصالات مختلفی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و قابلیت های ویژه و منحصر به فردی دارد. به دلیل اینکه این نوع تفنگ ها تولید کشور هستند با قیمت بسیار مناسب تری نسبت به تفنگ های خارجی عرضه می شوند. مقایسه تفنگ های ایرانی K.T.P با دیگر برندها نشان می دهد که حتی در مواردی این تفنگ ها ارجح تر هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این نوع تفنگ های میخکوب کاربردی تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی تفنگ میخکوب K.T.P

تفنگ میخکوب K.T.P با نام تفنگ ۴۵۰ نیز شناخته شده و به بازار عرضه می شود. این میخکوب ابزاری است که می تواند با استفاده از نیرویی که به وسیله منبع تغذیه فراهم می شود، میخ ها را به مواد مختلف مانند چوب، گچ تخته یا بتن بکوبد. میخ ها در تفنگ ذخیره شده و به طور خودکار با فشار یک دکمه یکی پس از دیگری شلیک می شوند. این محصولات عمدتاً در هنگام ساخت خانه مورد استفاده قرار می گیرند اما تقریباً در هر کارگاهی می توان آن ها را یافت.

به طور کلی این میخکوب ها ابزار بسیار خوبی برای اتصال چوب، کامپوزیت، ورق لاستیکی، عایق، فوم، بتن و ورق فلز به چوب یا سازه های دیگر هستند. تفنگ میخکوب ایرانی عملکردی دقیق دارد بنابراین دقیقا به مکان در نظر داشته میخ را فرو می کند. به دلیل مونتاژ عالی این نوع محصولات شما به ندرت شاهد ایجاد هر گونه خرابی در آن ها خواهید بود. البته توصیه می شود آن ها را در مکان و کیف و جعبه های مخصوص نگه داری کنید، اینگونه طول عمرشان را افزایش می دهید.

عملکرد تفنگ میخکوب

تفنگ میخکوب ایرانی دارای صفحه ای ضربه ای است که به سر یا بالای گیره یا سنجاق میخ برخورد می‌ کند و میخ را به سمت چوب، کامپوزیت یا مواد جلوی نوک میخ می‌ کوبد. مکانیسم های مختلفی را می ‌توان برای فعال کردن ضربه گیر در میخ استفاده کرد، مانند پیستون گاز یا هوا، برق، موتور و فنر یا شارژ پودر انفجاری. بیشتر میخکوب ها دارای قسمتی هستند که میخ ‌های ردیف شده را به صورت نواری یا کلافی در خود جای می‌ دهند. عملکرد این محصولات اینگونه است که پس از بیرون انداختن و کوبیدن یک میخ، میخ دیگری به داخل محفظه شلیک پیشروی می شود.

اپراتور اسلحه را به حرکت در می آورد و میخ دیگری را بیرون می زند و می کوبد. این روند تا زمانی تکرار می شود که ژورنال خالی شده یا گیر کرده باشد. همچنین میخکوب ها برای عمل کردن نیاز به منبع تغذیه دارند. میخکوب های پنوماتیکی به دلیل وزن کم و قابلیت عملکرد قدرتمند رایج ترین نوع تفنگ میخکوبی هستند. البته با توجه به نوع کارایی که از تفنگ انتظار دارید باید نوع آن را انتخاب کنید. به عنوان مثل تفنگ های پودری فوق العاده قوی هستند و برای اتصالات آهنی یا بتنی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد تفنگ میخکوب

تفنگ‌ میخکوب ایرانی بر اساس نوع میخ زنی و وظایف میخ ‌زنی انتخاب، مشخص یا طبقه ‌بندی می‌ شود. برخی از میخکوب ها برای کارهای خاصی مانند قاب بندی، تکمیل، عایق کاری و غیره طراحی شده اند. فقط باید از میخکوب های مشخص و تایید شده توسط سازنده میخکوب در تفنگ استفاده شود. مصرف کنندگان همچنین باید بررسی کنند که تفنگ میخکوب و میخ ‌ها با تمام مقررات، استانداردها برای کار مدنظر مطابقت دارند. اکنون لیستی از زمینه های اصلی استفاده از این ابزار آورده شده است.

  • نصب سقف (مواد رول و پروفیل، کاشی)
  • تثبیت فوق العاده قوی و همچنین قابل اعتماد عناصر عایق
  • نصب داربست چوبی
  • کناف کاری پشت تلویزیون
  • ایجاد ارتباطات مختلف
  • نصب کنسول، آویز و براکت
  • اجرای روکش سازه های قاب (با کمک تخته گچ، تخته سه لا FC، صفحات نئوپان، سایدینگ)
  • پایه های میخکوبی، قالب گیری، قالب گیری
  • مونتاژ پله ها
  • بستن سقف های کشسان
  • مونتاژ مبلمان، بازشوهای در و پنجره و تولید روکش فلزی
  • ساخت بسته بندی های چوبی، از جمله پالت و جعبه
  • نصب نرده های چوبی
  • کناف کاری ساختمان

مزیت های تفنگ میخکوب

مزیت بزرگ تفنگ میخکوب ایرانی انجام کلیه عملیات ها و همچنین سرعت بسیار زیاد کار است.  کافی است فقط سر اسلحه را به ناحیه مورد نظر ببرید و ماشه را فشار دهید و پس از آن میخ در همان سطح فرو می رود. سپس، یک میخ جدید فوراً به درام وارد می شود و اجازه می دهد تا حداکثر سه شلیک در ثانیه انجام شود. البته این امر تا حدود بسیار زیادی به نوع و قدرت تفنگ میخکوب نیز وابسته است. هنگام کار با یک چکش معمولی، هرگز نمی توانید حتی به چنین شاخص هایی نزدیک شوید.

قطعات تفنگ میخکوب

تفنگ میخکوب ایرانی از قطعات به خصوصی تشکیل شده است. این قطعات با توجه به نوع تفنگ متغیر خواهد بود. اما به طور کلی بخشی از قطعات اصلی در این نوع تجهیزات را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سمبه تفنگ میخکوب

سمبه تفنگ های میخکوبی از دو قسمت تشکیل شده است که این دو قسمت شامل سمبه میخکوب و بدنه اصلی خواهد بود. متریال مورد استفاده برای تولید بدنه معمولاً فولاد باکیفیت بوده و برای رینگ سمبه آهن با روکش گالوانیزه است. عملکرد سمبه تفنگ میخکوب به این صورت بوده که هنگام فشار دادن ماشه تفنگ، قسمت سر سنبه به چاشنی ضربه وارد کرده و باعث انفجار آن می شود. قدرتی که از انفجار ناشی می شود باعث نفوذ میخ به بتن و فلز خواهد شد. اگر به سمبه آسیبی وارد شود عملکرد تفنگ میخکوب به درستی صورت نمی گیرد.

ضربه گیر تفنگ میخکوب

ضربه گیر تفنگ میخکوب از متریال های متنوعی از جمله آهن تولید می شود و کیفیت فوق العاده بالایی دارد. جمع شدن و خراب شدن این قطعه منجر خواهد شد که تفنگ میخکوب به درستی عمل نکند. اگر قصد دارید تفنگ میخکوبتان عملکرد فوق العاده بالایی داشته باشد حتما این قطعه را به صورت مداوم مورد بررسی قرار دهید. اگر این قطعه را به موقع تعویض نکنید ممکن است که به سمبه آسیب وارد شود. به طور کلی می توان گفت کارایی ضربه گیر دفع شدت های ضربه ای است که سمبه در هنگام شلیک به میخ وارد می کند. همچنین این نوع قطعه اساسا در قسمت جلویی هادی میخ قرار خواهد گرفت.

هادی میخ

هادی میخ یکی از پرکاربردترین قطعات تفنگ میخکوب ایرانی به شمار می‌ رود که از اهمیت زیادی برخوردار است. معمولاً این قطعه را از جنس آهن ساخته می شود و کارایی منحصر به فردی دارد. وقتی تفنگ میخکوب را به سطح مورد نظر برخورد می کند و فشرده می شود هادی عقب رفته و اجازه شلیک را به کاربر می دهد.

این قطعه به طور کلی از پنج قسمت تشکیل شده است که شامل فنر ضربه گیر، ضربه گیر، فنر ارتجاعی، بدنه اصلی و میله هادی میخ می شود. عملکرد این قطعه در واقع برای نگه داشتن دقیق و همچنین صاف میخ در داخل خود برای انجام ضربه زدن سمبه به میخ است. شما می توانید این نوع قطعه را از سازه کاران دکور به راحتی برای تفنگ میخکوبی خود خریداری کنید.

محدوده طول میخ

به طول میخ هایی که می توان با استفاده از آن ها میخکوب کرد گفته می شود. میخ های بزرگتر یا کوچکتر از محدوده مشخص شده گیر می کنند، شل نمی شوند یا حتی در تفنگ قرار نمی گیرند. با توجه به نوع کاربرد و همچنین نوع تفنگ میخکوب ایرانی باید طول میخ را انتخاب کنید.

تفنگ میخکوب دست دوم

در بعضی مواقع خرید تفنگ نو هزینه زیادی را به خود اختصاص می دهد و برای بعضی از افراد به صرفه نیست. همین امر موجب شده برخی از افراد از خرید تفنگ های نو خودداری کنند. در این مواقع تهیه تفنگ میخکوب دست دوم بیشتر به متقاضیان توصیه می شود. شما با پرداخت هزینه بسیار مناسب تری می توانید این نوع دستگاه ها را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. البته توجه داشته باشید دست دوم بودن این تجهیزات به منزله عدم کارکرد صحیح آن ها نیست. بعضی از شرکت ها اجناس خود را بعد انبار گردانی ها صورت گرفته توسط آن ها به صورت دست دوم می فروشند.

همچنین ممکن است که شما به دلیل تحریم های صورت گرفته نتوانید یک تفنگی میخکوبی از یک برند خاص را در بازار به صورت نو خریداری کنید. این امر معمولا زمانی رخ می دهد که دیگر محصول مورد نظر به کشور وارد نشود یا قیمت آن به شدت زیاد شده باشد. ابزار های استوک یا همان دست دوم با تضمین مرکز عرضه کننده در اختیار شما قرار خواهند گرفت. بر همین اساس مطمئن باشید که اگر از مراکز معتبر آن ها را خریداری کنید حتی کارایی بهتری نسبت به تفنگ های نو ارائه می دهند. سازه کاران دکور یکی از مراکز معتبری است که شما می توانید از طریق آن اقدام به خرید این نوع تجهیزات کنید.

تفنگ میخکوب دست دوم

اجرای کناف با تفنگ میخکوب ایرانی

تفنگ میخکوب ایرانی کاربردهای متعددی دارد و می توان این محصول در صنایع متنوعی استفاده کرد. کناف، این پوشش های ساختمانی محبوب در چند سال اخیر توانسته اند در بین مردم جایگاه ویژه ای پیدا کنند و فوق العاده پرطرفدار هستند. اما هنگامی اجرای کناف به بهترین شکل صورت می گیرد که شما از تجهیزات مناسبی مانند تفنگ های میخکوبی بهره بگیرید.

کناف کاری با این تفنگ میخکوب سرعت زیادی پیدا می ‌کند و در بازه زمانی کوتاه تری به پایان خواهد رسید. شما می توانید انواع طرح های کناف مانند سقف هایی که یا چند سطحی را با این نوع تفنگ میخکوب اجرا کنید. البته باید توجه داشته باشید که تفنگ میخکوبی به درستی انتخاب شود. بعضی از این تجهیزات بسیار قدرتمند هستند و به سطح مورد نظر آسیب می زنند.

برای کناف کاری سقف  و کناف کاری دیوار می توانید از این تفنگ میخکوب ایرانی بهره بگیرید. اما مجری کناف باید به میزانی در کار اجرا تبحر داشته باشد که بتواند از این تفنگ ها به درستی استفاده کند. معمولاً در دوره های آموزشی درباره کار با این نوع تفنگ ها به مجریان آموزش های ویژه داده می شود. در صورتی که به درستی بتوانند از تفنگ استفاده کنند قادر خواهند بود اتصالات این نوع پوشش های ساختمانی را بدون نقص انجام دهند.

نکات خرید تفنگ میخکوب

بر کسی پوشیده نیست که پایداری، وزن و تجهیزات در تنوع تفنگ میخکوب ایرانی متفاوت است. علاوه بر خرید تفنگ میخکوب از مراکز معتبر مانند سازه کاران دکور باید به نکات دیگری نیز توجه داشته باشید. به دست آوردن ابزاری که نیازهای شما را برآورده می کند، باید به چند عامل مهم توجه کنید.

وزن و جنس

اصولاً هرچه تفنگ میخکوب ایرانی سبک تر باشد کار با آن بهتر است. اینگونه استفاده از دستگاه میخکوب آسان است و همچنین می توان از آن در مدت زمان طولانی تری به راحتی استفاده کرد. با این حال، باید مطمئن شوید که دستگاه با وجود وزن سبک، عمر طولانی را وعده می دهد، یعنی کیفیت خوبی دارد. وزن مدل های سبک بین ۱ کیلوگرم تا ۱.۵ کیلوگرم است. دستگاه های سنگین تر دارای وزن ۲ کیلوگرم و ۳ کیلوگرم هستند.

نوع میخ ها

نکته مهم دیگر انتخاب میخ هایی بوده که قرار است استفاده شود. بسیاری از میخکوب ها می ‌توانند میخ هایی از ۳۰ میلی ‌متر تا ۵۰ میلی‌ متر شلیک کنند که بسته به منطقه کاربرد مدنظر، تعیین می شوند. در هنگام خرید حتما باید به طول میخ توجه کنید، علاوه بر این، ظرفیت تفنگ میخکوب ایرانی مهم است که نگاهی دقیق به آن داشته باشیم. اگر برای هدف خاصی به دستگاه نیاز دارید، باید از قبل در مورد میخ های احتمالی قابل استفاده و محل خرید آن ها اطلاعاتی کسب کنید. اکثر تولید کنندگان انواع مختلفی از میخ ها مانند سر گرد، نیم سر، موج دار، لنگر و چسبنده را در طیف گسترده ای از طرح ها ارائه می دهند.

ایمنی

اکثر گیره های پنوماتیکی مجهز به یک دستگاه ایمنی هستند که از شلیک میخکوب حتی اگر به جسمی فشار می آورد، جلوگیری می کند. مهم است که  قسمت سر میخکوب نباید به سمت افراد یا حیوانات دیگر باشد، در صورت استفاده صحیح، تفنگ میخکوبی دیگر نمی تواند خطرناک باشد. استفاده از دستکش، عینک و در صورت لزوم لباس محافظ هنگام استفاده از تفنگ میخکوبی بادی توصیه می شود.

نکات لازم در استفاده از تفنگ میخکوب

هنگام کار با تفنگ میخکوب ایرانی، باید تعدادی از قوانین ساده را رعایت کنید که به آن ها خواهیم پرداخت.

  • در حین کار، باید به شدت از دستورالعمل ها پیروی کنید و اجازه ندهید افراد زیر ۱۸ سال کار کنند.
  • چشم ها باید با عینک هایی با محافظ جانبی محافظت شوند و به هیچ وجه از عینک آفتابی معمولی استفاده نکنید.
  • میخ ها باید فقط در اندازه های توصیه شده توسط سازنده این مدل استفاده شوند.
  • هنگام انجام تعمیر و نگهداری، دستگاه باید از شبکه، سیلندر گاز یا کمپرسور جدا شود.
  • نشانه گرفتن تپانچه به سمت شخص یا حیوان ممنوع

قیمت تفنگ میخکوب

قیمت تفنگ میخکوب ایرانی با در نظر گرفتن چندین عامل به طور کلی تعیین خواهد شد. یکی از مهم ترین این عوامل نوسانات موجود در بازار است که نباید از آن غافل شد. به خصوص اگر قصد خرید عمده را داشته باشید بررسی این نوع نوسانات از اهمیت بالایی برخوردار است. به دلیل این امر که این نوع محصولات در داخل کشور تولید می شوند پس نیازی نیست هزینه ای برای واردات آن ها بپردازید. همچنین شرکت تولید کننده نیز مطابق با هزینه خرید مواد اولیه و همچنین تجهیزات مورد استفاده برای تولید قیمت این محصولات را تعیین می کند.

شیوه خرید تفنگ میخکوب

به طور کلی تجهیزات مختلف به صورت آنلاین و غیر آنلاین در اختیار متقاضیان قرار خواهند گرفت. همچنین شما می توانید بدون مراجعه حضوری و فقط از طریق سایت های عرضه کننده اقدام به تهیه این نوع تفنگ میخکوب کنید. این امر سبب خواهد شد در بازه زمانی کوتاه تری بتوانید این تجهیزات را فراهم کرده و از آن ها بهره بگیرید.

در آخر

تفنگ میخکوبی ابزاری بسیار محبوب و پرطرفدار در ساخت و ساز است و در بسیاری از صنعت ها مورد استفاده قرار می گیرد.  امروزه انواع مختلفی از تفنگ ها وجود دارد که انتخاب مناسب برای خود تا حدودی مشکل ساز شده است. اما تفنگ میخکوب ایرانی با عملکرد منحصر به فرد گزینه بسیار مناسبی به حساب می آید. این نوع تجهیزات با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت فوق العاده بالا عرضه می شوند. از طریق وب سایت سازه کاران دکور می توانید اقدام به تهیه این دستگاه و همچنین لوازم جانبی این تفنگ به صورت جداگانه کنید.

هزینه خرید تفنگ میخکوب ایرانی چقدر است؟

مبلغی که برای خرید تفنگ میخکوب ایرانی پرداخت می کنید با توجه به قدرت، نوسانات بازار و مرکز عرضه کننده تعیین می شود.

قطعات تفنگ میخکوب شامل چه هستند؟

ضربه گیر تفنگ میخکوب، سمبه تفنگ میخکوب، هادی میخ و غیره.

تفنگ میخکوب دست دوم آیا عملکرد خوبی دارد؟

در صورتی که تفنگ را از برند شناخته شده و همچنین مرکز عرضه کننده معتبری خریداری کنید عملکرد خوبی خواهد داشت.

کاربرد تفنگ میخکوب ایرانی شامل چه مواردی است؟

این تفنگ ها برای ایجاد اتصالات مختلفی مانند بتنی، چوبی، فلزی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

مزیت تفنگ میخکوب شامل چه مواردی است؟

سرعت بسیار زیاد، کیفیت فوق العاده بالا و ایجاد اتصالات ایمن